Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når skal man begynne å måle til den kurven på svangerskapskortet? Jeg er 20 uker på vei og har vært hos lege 2 ganger, jordmor 2 ganger og sett mini på ultralyd, men det er ingen som har begynt denne prosessen. Jeg ble satt 2 uker bak på ultralyd, men i dag da jeg var hos jordmor sa hun det ikke var på tide å måle enda, bare høre på hjertelyd. Er det bare meg som synes det er rart?

Vil forresten juble litt.. har gått opp hele 600 gram siden sist (kontroll for 3 og en halv uker siden)! Er bare glad for at jeg går LITT opp, selv om jeg gikk veldig mye ned (12 kg) i starten og så får vi se hvor mye jeg vil fortsette å gå opp nå da...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142506585-symfysem%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 24 uker på vei og har heller ikke blitt målt. :-) Har vært hos legen et par ganger, men hun har ikke nevnt det. Skal til jordmor for første gang neste uke, så da blir det nok målt. Har målt litt på gøy selv, og forutsatt at vi gjorde det noenlunde riktig, ligger jeg der jeg skal.

Skjønner at du tenker litt på det hvis du har problemer med å gå opp i vekt, men jordmoren vet nok hva hun driver på med. Sikkert bare litt forskjellig praksis rundt forbi.

Annonse

trur det komme litt ann på plass å person egentlig...

e sjøl i uke 35 nu å e bare blitt målt 3 ganga :/

synts det e litt kjedeli sia det e arti å se å følg med, men siste gang så sa æ ifra att æ ville bli målt å da jor ho det!

før når æ ser på forige helse kort fra nr 1 så va det blitt målt igjennom heile svangerskapet, men ikke denne gangen.

første svangerskapet bodde æ i trondheim å denne gangen bor æ i en liten by oppi lofoten...

så det har vell med det å gjør:P

si ifra att du vil bli målt! å sætt ned foten om ho sir det ikke e nødvendig!:P før det e jo koseli å se kordan magen førandra sæ :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...