gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 var hos jordmor i dag å hun mente babyen lå i seteleie, men var usikker.. blir derfor en ultralyd på fredag:S er sanrt 37 uker og har fått innvilget fødsel i vann... men ser ut som det kanksje ikke blir noe av d da.. men som hun sa, babyen har jo tid på seg til å snu, så ingen sorger på forskudd:) men noen som har fødd baby i seteleie?blir d keisersnitt?? takk for svar!
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Jeg er også straks i uke 37 og har et rumpetroll, og han har ligget sånn i flere mnd nå. I morgen skal jeg til Ullevål og ta røntgen for å måle bekkenet og se om det evnt er plass til setefødsel. Er sannelig ikke sikker på hva jeg velger hvis det viser seg å være plass til vaginal fødsel.. Hvilket sykehus skal du føde på?
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 1. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2010 Hei! Ullevål jeg også du må oppdatere i morgen da, så jeg får høre hvordan d gikk, skal dit på fredag som sagt for å se om h*n virkelig sitter inni der:P ikke sikker på hva jeg gjør jeg heller... har jo fått plass på abc føden på ullevål, gledet meg til å føde i vann.. ser litt svart ut.. vil egentlig virkelig ikke ta keisersnitt.. uff vanskelig! men om man må ta planlagt keisersnitt blir man satt til operasjon litt før termin da eller? så ikke noe skal skje av seg selv før liksom? når har du termin?
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Jeg tror ikke jeg får svar på målene før på onsdag, men jeg skal oppdatere deg så snart jeg vet mer :-) Jordmødre kan ta feil, min mente at han hadde lagt seg med hodet ned, men det stemte jo ikke.. så det er jo ikke sikkert at din lille ligger i sete. Det blir spennende med ul på fredag da! Da må du oppdatere meg. Jeg har også hele tiden sett for meg en "vanlig" fødsel, så det var en liten strek i regningen der her.. Legen vi var hos på Ullevål på fredag sa at dersom det blir planlagt keisersnitt blir man satt opp ca 10 dager før termin. Det er vel for å forhindre at det setter i gang av seg selv ja. Jeg har termin 26. nov, hva med deg?
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 1. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2010 åå spennende for oss begge:) selv om jeg selvfølgelig skulle ønske alt går som normalt! samboer står nesten og roper her nå at han vil jeg skal ta keisersnitt for d blir aaalt for vondt og stort å føde babyen den veien..hehehe.. akkurat som han vet!:)hihi søt er han jo:) gleder meg til å høre hvordan d går med deg framover! skal oppdatere jeg å, blir sent på fredag da, skal på harrytur til sverige:P har termin 25 jeg da:) lykke til:)
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Det blir veeldig spennende! det går nok bra uansett, men det er rart med det, når man har sett for seg noe og det ikke blir sånn. Her prøver samboer daglig å fortelle lille at han skal snu seg, det har hatt forsvinnende lite virkning så langt... he he Kanskje vi ses på Ullevål da! Lykke til på ul på fredag, og god tur til Sverige, så høres vi!!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 1. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2010 hyggelig å se hvor engasjerte de kommende pappaene blir:) vi gleder oss veldig, vet ikke hva vi får heller:) må huske å si fra på ultralyden at dem ikke må si noe:P ja, kanksje sees vi!! da går jeg for å spise middag! ha en fin kveld:)
Puppemamma Skrevet 1. november 2010 #8 Skrevet 1. november 2010 hei jenter, tips til dere begge; jeg har hørt at babyen mest sannsynlig vil legge seg riktig vei om man krabber rundt på alle fire. AAANER virkelig ikke om det er noe i dette - men kanskje verdt å prøve? Lykke til!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 1. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 1. november 2010 hahaha Amazing86 - Høygravid <3 will do!! takk for tips, kanskje krabbe litt rundt i kveld da:P
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 He he, har ligget på alle fire noen dager nå, så langt har det ikke skjedd noe, men vi får se :-) Fikk svar på CT scanen i dag, og jeg har stort nok bekken til setefødsel. Hadde nesten håpet det ikke var plass så jeg slapp å ta stilling til det.. så da får jeg gruble litt de neste dagene. Søren meg ikke lett! Lykke til på ul i morgen!! :-)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 4. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2010 oioi så.. ja jeg vet ikke? spennende? hehe.. nå får du bare tenke og tenke.. uff ikke lett! jeg har lest og lest så mye på internett for og imot nå at jeg holder på å bli gal! troor jeg endte opp med å ville føde vaginalt hvis jeg har plass.. men søren ikke sikker! har krabba rundt på alle 4 jeg å, men får litt vondt i knær og bekken.. :S så vi får se i mårra da, hvordan den lille ligger/sitter:P vet virkelig ikke hva jeg velger jeg heller.. men tenker liksom at keisersnitt er en stor operasjon å liksom "unaturlig" hvis du skjønner.. (må innrømme at jeg har fått servert en god del skrekk historier på diverse steder på nettet..) tenker på etterprosessen, ikke bære, være pleiepasient OSV.. mens vaginal(om d er plass) er naturlig og er d plass så er d jo plass:) (Å GUD VÆRE MED MEG:)) :p vanskelig.. lykke til med valget ditt:) skal oppdatere i mårra kveld jeg:)
AlmaN Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 Hvordan går det? Stusser litt på at dere lurer på om dere skal "velge" keisersnitt eller vaginal fødsel, trodde det var opp til legene å bestemme? Jeg har ikke personlig erfaring med dette, men ser at hos noen kiropraktorer mener de å kunne snu babyen, og det skal visstnok ikke gjøre særlig vondt heller. Verd å undersøke?
nr2erpåveg Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Hei damer. Jeg blander meg inn her bare for å fortelle at jeg fikk min første i seteleie. Kan selvfølgelig ikke bestemme hva dere skal gjøre, men jeg hadde null komplikasjoner, var kjempe sprek etterpå, ingen rift, ingen pute på gutten (pga hofteleddsdysplasi) . Ingen rifter skyldes at jeg fikk epidural under pressirene, og at det var en lang periode med pressrier. Tror det var vanelig der jeg fødte. To leger var med og jeg var i trygge hender. Som dere hadde jeg også en mann som ønsket keisersnitt. Jeg tror valdig mange menn tenker på det som en enkel og "smertefri" løsning. Men jeg er veldig glad for det valget jeg gjorde og ser IKKE på keisersnitt som en enkel løsning. Krabbe og vrikke på rumpa har jeg også hørt skal være bra
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 4. november 2010 #14 Skrevet 4. november 2010 Manuelt vendingsforsøk tilbys på enkelte sykehus, man blir nøye overvåket i tilfelle det skjer noe med babyen underveis, og skulle det skje noe blir det hastekeisersnitt. Vi har vurdert dette, men har ikke gjort det (enda i hvertfall), prosenten det lykkes for er visst heller ikke altfor høy (ca 50%, og av disse er det mange som snur seg tilbake igjen). På Ullevål "tvinger" de en ikke til å føde i sete, så det er opp til meg om jeg vil føde vaginalt eller få keisersnitt. Det er veldig bra å få noen gode setefødsel historier! :-) Jeg ser heller ikke på keisersnitt som noen enkel løsning, men jeg kjenner at jeg blir veldig forvirret over at det er så motstridende anbefalinger ute og går..
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 4. november 2010 #15 Skrevet 4. november 2010 Manuelt vendingsforsøk tilbys på enkelte sykehus, man blir nøye overvåket i tilfelle det skjer noe med babyen underveis, og skulle det skje noe blir det hastekeisersnitt. Vi har vurdert dette, men har ikke gjort det (enda i hvertfall), prosenten det lykkes for er visst heller ikke altfor høy (ca 50%, og av disse er det mange som snur seg tilbake igjen). På Ullevål "tvinger" de en ikke til å føde i sete, så det er opp til meg om jeg vil føde vaginalt eller få keisersnitt. Det er veldig bra å få noen gode setefødsel historier! :-) Jeg ser heller ikke på keisersnitt som noen enkel løsning, men jeg kjenner at jeg blir veldig forvirret over at det er så motstridende anbefalinger ute og går..
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 4. november 2010 Forfatter #16 Skrevet 4. november 2010 jeg føler mest for naturlig fødsel som jeg skreiv lenger opp.. vet ikke om man direkte får velge, men har lest at man har en viss medbestemmelse.. kommer også ann på fødeplass, noen presser på for fødsel vaginalt og noen sykehus er ikke gode nok på det og tar keisersnitt! for min del er ikke snuing/vending et alternativ(for meg personlig) dette er noe som kan være velsdig smertefullt, foresake blødninger og livmor kan løsne. dette er ikke alltid så kritisk, men er man rhesus negativ kan dette bli veldig kristisk. Å DET ER JEG...typisk.. får høre med legene i mårra:) dere skal få høre:)
nr2erpåveg Skrevet 4. november 2010 #17 Skrevet 4. november 2010 Jeg fikk velge selv om jeg ville føde eller ha keisersnitt. Så lenge tre kritterier var fylt: At bekkenet var stort nok. (røntgen) At ungen ikke var for stor, ca 3700 var min (ultralyd) At ungen satt med begge bena opp, dvs ingen innunder seg.
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 4. november 2010 Forfatter #18 Skrevet 4. november 2010 nr2erpåveg: takk for svar:) men måtte ungens rumpe være festet også? tenker da på disse bena du snakker om:) vanskelig dette, gleder meg faktisk til i mårra nå, bare for å få denne sjekken overstått! krysser alt for at den lille har snudd seg:) men som sagt, tror jeg ender på en "normal" fødsel hvis jeg kan:)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 4. november 2010 Forfatter #19 Skrevet 4. november 2010 hihihi jeg tror jeg mener -morkaka- å ikke livmoren i denne delen av innlegget... :) ¨¨dette er noe som kan være velsdig smertefullt, foresake blødninger og livmor kan løsne. dette er ikke alltid så kritisk, men er man rhesus negativ kan dette bli veldig kristisk.¨¨
nr2erpåveg Skrevet 4. november 2010 #20 Skrevet 4. november 2010 Novemberspire: Jeg vet ikke om rupa var festet. Vet ikke om rumpa kan feste seg heller, slik som hodet. Men de oppdaget seteleiet så sent, at det ble aldri noe snakk på å snu ungen. Det gladt bare å bestemme seg for keisersnitt eller ikke..
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 5. november 2010 Forfatter #21 Skrevet 5. november 2010 oppdatering fra meg: lille beibi i magen har SNUDD SEG!!! :) jippi! synes jeg merka en forandring i går faktisk, da jeg lettere klarte å tørke meg på do (hehe) før føltes det ut som jeg hadde "et hode i ribbbeina" men i går var d plutselig litt mere plass.. så da blir det mest sannsynlig fødsel i badekar uten noen form for medisinsk smertestillende på meg! wæææ! etter alt dette har jeg nesten blitt litt usikker på denne vannfødselen.. hehe.. men nei da! må bare stålsette meg igjen, d er jo vannfødsel jeg vil ha! tusen takk for svar fra dere alle! og lykke til!!!! krysser fingrene for at alt går bra med oss alle;) hold oss oppdatert uansett!!
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 5. november 2010 #22 Skrevet 5. november 2010 Så bra!! Herlig at bebisen snudde seg :) Skjedde det helt av seg selv? Tror nok vannfødsel er tingen, drømmer om å få det jeg også (hvis bare min og har vett til å snu seg ). Du vet, selv om du har vannfødsel kan du få akupunktur mot smertene! Det skal jeg bestille Lykke til!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 5. november 2010 Forfatter #23 Skrevet 5. november 2010 takk! har prøvd og krabbe på alle fire og har vært iaktivitet (dvs.. vasker, rydder, dusjer 3 åringen, bøyer, bærer litt, klatrer opp på stoler for å rydde..) å i går merket jeg en forandring, sa det til samboern og han ble helt vill:) han bare: ikke sett deg ned, krabb, prøv å dytt på beibin, gå rundt..!! hehe... jeg satt i sofaen å bare så på han å tenke: ditt nek, jeg har stått på i hele dag, vært hos tannlege, hadd 3 åringen hjemme å hadd han med til tannlege og bytur, vært på besøk på jobben(barnehage) å ryddet og ordna hjemme! støvsugd flere ganger(har støv på hjernen..) IDIOT mann! hehehe.. men han mente d selvfølgelig vell:) ja, vannfødsel tror jeg blir en positiv opplevelse:) jeg har gledet meg hele tiden,. men når alt snakk om epidural for setefødsel eller spinalbedøvelse og keisersnitt kom opp så glemte jeg litt denne urkvinnen som så sterkt ønsket å føde i badekar! hehehe.. må bare fine henne igjen:P masse lykke til til deg også, håper du får oppleve å føde i vann også
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 5. november 2010 #24 Skrevet 5. november 2010 Så bra!! :-) det er jo helt strålende! Kanskje jeg må intensivere krabbingen litt her.. for her er det fortsatt hode oppunder ribbena. Så deilig at du kan fokusere på vannfødselen igjen, du finner nok urkvinnen igjen ganske raskt :-) du får fortsette å oppdatere her, det er jo ikke lenge igjen nå!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 13. november 2010 Forfatter #25 Skrevet 13. november 2010 hvordan går d Lykkeliten nov <3 ????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå