Gå til innhold

kan noen være så snill å svare meg på dette spørsmålet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er 4 mnd om 9 dager, og vi begynte med velling/tynn grøt på lørdag, noe hun elsket! Grunnen til at jeg begynte med velling var for at hun har sovet rundt i snart 2 mnd, fra halv 9- halv 7 om natten, og så begynte hun å våkne flere ganger om natten... Prøvde med velling og hun sover som en sten igjen...

Men nå har hun ikke bæsjet på 3 dager! :-( har gitt henne malt idag, så kan hende det løsner, men hun fiser hele tiden.... Grunn til bekymring?? Hun fiser myyyye, men virker som hun ikke får til å bæsje... Får skriketokter nå å da, men dette går over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malt kan gi luft i magen. Så lenge du gir grøt kan du gi noen skjeer sviske i døgnet også. Hvis babyen liker det er det minst like effektivt som malt og gir ikke luft:)

Skrevet

Hun får 1-2 skjeer med svisker pr dag, for hørte att dette var effektivt, men er det ikke normalt at avføringsmønsteret endrer seg når man begynner med velling? Å hvor lenge kan hun gå uten å få bæsjet? malt begynte jeg med idag, blandet litt i drikkevannet hennes.. Men hu prompet før dette....

Synes hun kan bæsje jeg nå... hehe :o) Når hun sover så sover hun godt, våkner ikke opp av smerter i magen...

Kanskje hun ikke er plaget? Kanskje det er tenner? Hun slutter å skrike om hun får bite på noe... Mye spørsmål her nå, men jeg synes så synd på henne dakar lita....

Skrevet

Jeg tror de kan gå opp til en uke i begynnelsen når de får mat. Men tror ikke det er særlig behagelig nei. Vi sleit med Det samme med storesøster her, Det hjalp med magemassasje og sviskepuré. Har forresten hørt at noen merker forskjell på hjemmelaget og kjøpt sviskepuré :)

Skrevet

Hei. Sliter med det samme her og, men han har ikke vondt da. Han blir 4 mnd den 14 og har fått grøt i snart 3 uker nå. Går minst 3 dgr mellom hver gang han bæsjer. Da blir bleia studdar. Han får i tillegg mme og mm. Tar en ts malt i hver flaske og deler et glass med sviskepure i 3 måltider. Har i tillegg begynt med et halvt glass middag. Nå har han ikke bæsja siden søndag så håper det kommer noe ikveld. Merker han blir litt urolig i timene før han skal ha det ut.

Håper det bedrer seg etterhvert. han er en meget aktiv gutt så han trenger virkelig den faste føden. Begynte derfor med middagsglass istedet for 2 måltider grøt som er litt hardere for magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...