Gå til innhold

Vanskelig å se noe på UL?

Anbefalte innlegg

Jeg er 7+5 i dag, og har lyst på en tidlig ultralyd, cirka uke 10, tenker jeg. Kjenner at jeg har litt behov for å se et bankende hjerte...

Men med ganske mange kilo overvekt, er det jo litt ekstra polstring på magen. Jeg vet at det kan være vanskelig å få gode bilder da, men vil man kunne oppleve at man ikke ser noen ting, heller ikke hjertet som slår? Hva er deres erfaringer?

Jordmoren min mente heldigvis at dette kun er et problem tidlig i svangerskapet, og at etterhvert er det man skal se på såpass stort at det ikke gjør noe med ekstra polstring. En liten trøst, i hvert fall! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142506250-vanskelig-%C3%A5-se-noe-p%C3%A5-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så tidlig får du mest sannsynlig innvendig UL, og da har jo ikke polstringen noe å si...

Jeg har vært på to utvendige UL, og jeg har MYE polstring. Ikke noe problem å se lille gullet, på ordinær UL fikk vi se kjønn og alt som skulle sjekkes så bra ut.

Eneste problemet jeg kan tenke meg er hvis du skal sjekkes med et gammelt UL-apparat, de viser vel ikke så bra bilder...

Lykke til!

jeg har også gooodt med polstring og gjerne mest i mageregionen. det var ikke noe problem å se lille bebisen på tidlig ul. jordmor var heller skeptisk til om mjeg fikk sett noe i det hele tatt, men så var også denne jordmoren særdeles hyggelig av seg sånn generelt. fikk t.o.m kjeft for å være så uansvarlig å bli gravid når jeg er så tjukk som jeg er... haha, hun skulle sett meg nå, i mitt andre svangerskap.. det er 20 kg siden jeg var hos henne sist...:)

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Innvendig UL er nok det du får så da trenger du ikek bekymre deg.

Vel jeg er normal bygd jente med noen kilo for mye på magen. Hele svangerskapet hadde jegikke hørt snakk om overvekt. i hvertfall ikek så mye at det gikk utover UL målinger.

Så i uke 36 ble min lege oppmerksom på lite fostervann og sendte meg på sykehuset fordi han mente jeg skulle settes på modning for og komme i gang. Men der møtte jeg det sureste overlegemenneske i manns minne. Hun poengterte hvertfall 100 ganger på den ene halvtimen jeg snakka med henne at det var veldig vanskelig og se barnet ordentlig fordi jeg va utrulig overvektig (var hennes ord) 2 uker ettterpå dør barnet mitt i magen fordi overlegen nektet og sette meg i gang.

Men tenk har gått 35 uker og hadd det kjempefint, ikke lagt på meg for mye men helel rikke for lite. så kommer jeg til den der helsikkas overlegn som åpoengterte min overvekt.

Så man skal ikke bestandig tenke så hardt på hva legene sier. Noen ser jo rett og slett ned på oss mennesker som er normale. Mer og ta i mer og vær glad i si nu æ.. :)

Annonse

Jeg var på ul i uke 20 nå, å da fikk jeg beskjed om at bildene mine var så dårlige å han kunne ikke se alt så klart med så mye polstring på magen... Jeg er ikke såååå stor for fillen..... Sniker meg oppover mot 90, men alikevel... kiloene er jo fordelt, å uansett, det er ingen poeng når samboeren er med , og man har hormoner , å kiloene kommer på om man vil eller ikke.. vi er jo ikke blinde , vi ser det jo selv, trenger ikke å bli fortalt det at vi har noen kilo for mye...

blir så sinna....

Jeg fikk ikke vite alt på denne ultralyden å fikk en ny en uti mars...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...