Missy M Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Gutten min er nå blitt 7,5 mnd. Begynte med grøt når han var 4 mnd (flaskebarn) og har igrunn alltid vært lett å få til å gape å få i seg maten. For ca èn mnd tid begynte det å bli vanskeligere å få i han melk, men har da fått interessen for vann så det er ikke så farlig. Men siste 2 ukene har det vært svært vanskelig å få i han grøt og middag. Nekter å gape, vrir seg og hyler. Prøver å ta skjeen når den skal inn i munnen osv. Utrolig slitsomt, og ikke noe koselig i det hele tatt. Kan det være at han er lei av 5-6 mnd middagsmat og grøten??? Uff dette ble mye syting dette, men godt å få det ut Han har blitt veldig flink til å drikke vann fra avent tutekopp da og er igrunn blid som en sol stort sett hele dagen så skal vel igrunn ikke klage. Mat-dagen vår er nå slik: Ca 07-08: ca 120 ml mme Ca 09-10 grøt og vann Ca 11.30 fruktmos og vann Ca 14.30 middagsglass vann/mme Ca 17.30 Grøt/sviskemos og vann Ca 18.45 100 ml mme Vil gjerne se hvordan mat-dagen til dere andre med 7-8 mnd små er Takker for svar
Grand Old Lady Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Akkurat som her ved samme alder. Jeg tror det var en blanding av at han var lei grøt og tannfrembrudd. Jeg erstattet frokostgrøten med brødskive, og lot det gå lenger mellom hvert måltid. Da var han litt mer sulten og ble mindre lei av grøten. Ellers har apetitten hans gått litt i bølger, og etter en uke med lite mat kommer gjerne dager med en voldsom apetitt. Bestemte meg for å ikke true i han mat. Lurte grøtpulver i melken de dagene jeg syntes det ble lite. hos oss ca kl 07-08 ca 150 ml mme ca 10.30 brødskive og ca 70 ml mme ca 14.30 et halvt middagsglass, litt fruktmos og vann til maten ettermiddag, litt kjeks, youghurt eller frukt ca kl 19 grøt og ca 120 ml mme sover hele natten og er 8 mnd
Missy M Skrevet 1. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2010 Takk for svar Ja, spørs om ikke det bare er å begynne med brødskiver snart. Virker nesten litt sånn Min også sover som regel hele natten. Hvordan er det med dagsovingen da gammelina?? Her har vi igrunn brukt å ha 3 x 30 min helt fram til forrige uke da det ble 2 x 30 min og kanskje en ultra-powernap på 10 min i tillegg. Alt har igrunn gått veldig på skinner med rutiner i flere mnd, men nå merker jeg at lille-gutt driver å endrer litt på hvordan dagen skal bli lagt opp. Hehe og jeg som mamma holder visstnok ikke helt tritt
Kaspersen Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Herreminhatt, min fyr er 4 mnd og vi har hatt det sånn i to måneder allerede... Tror jeg dauer om det skal fortsette til han blir nær året!!! :-( er så innmari sliten av å kjempe i han mat nesten hver dag...
EgG Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Jeg synes han har veldig mange måltider. Snuppa mi har også fått flaske, men hun har fra ca 5mnd alderen kun hatt 4måtider om dag. Jeg tenker at kanskje gutten din rett og slett ikke er så sulten? Hva om du prøver å gi grøten sammen med frokost melka også kanskje gi han et måltid med brød? Kan være at det blir så spennende at han får opp matlysten igjen. Snuppa mi har fått brød fra ca 6mnd alderen og hun elsker det! Her er mitt forslag: ca kl 8: mme + grøt ca kl 11 mme + brød ca kl 14 fruktmos + vann/mme ca kl 17 middag + vann/mme ca kl 19 grøt + mme Bare et forslag... Er ikke sikkert det passer med sov etc, men hvis det kan være til hjelp. :-) Lykke til!
Grand Old Lady Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Hei igjen Missy M, her sover han ca 2 1/2 time fordelt på 2 dupper. Det pleide å være en lang om formiddagen, og en kort om ettermiddagen. Men i det siste han han bytta litt på det. Men fortsatt ca 2 1/2 time tilsammen. Han er veldig flink til å legge seg om kvelden, aldri protester da. På dagtid derimot.... Men, jeg tåler mye om dagen så lenge det soves så bra på natta! Ellers er brød med smør og leverpostei en hit for øyeblikket. Få høre hvordan det går med dere da :-)
Missy M Skrevet 3. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2010 Nå er det bare å krysse fingrene da all mating i dag har gått kjempefint :D Kan hende han har hatt noen dager med ekstra sensitivitet i gommene?? Jaja, ikke godt å vite. Har ihvertfall vært en deilig dag i dag matmessig Dagsovingen er fortsatt litt på halv åtte. Er tydelig trøtt, men med èn gang han legges blir han lyyyyyys-våken å vil ikke sove men er veldig sant at man tåler mer på dagtid når nettene er så gode Virker som min lille har reagert litt på den klokke-skru-tilbake-tiden tullet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå