mamsen & guttaboys Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Hvor skal jeg liksom starte? ! hehe.... Kan jo starte med at onsdag 27.10.10 kl 05.54 kom lille gode prinsen min til verden ved det man kan kalle en drømme fødsel:) Han var 4095g , 54 cm lang og 38 cm rundt hodet. Hadde ventet meg den gode størrelsen der da han ventet 9 dager over termin for å komme ut... Fødselen gikk kjempefint, tross alle smerter er det jo virkelig verdt det. Var på overtidskontroll på sykehuset tirsdag 26.okt. alt var kjempefint med lille vennen i magen. Så spurte legen om han skulle strippe meg...JAAAA SELVFØLGELIG (!!) hehe...... Åpningen var da bare 1 cm og livmorhalsen var fortsatt litt tilbakebøyd, ikke så veldig moden ennå mente han. men han røsket og reiv, han tok hinnen til slutt og fikk beskjed om og bare vente til det skjedde noe:) ...kunne gå i fødsel i fra 1 time til 1 uke.... men fikk satt opp en ny time til kontroll og evt igangsetting om 2 dager hvis ikke noe skjedde før det. Dro hjem og var på bursdag til min søster, kroppen var ikke seg selv, og jeg begynte og få litt små tak, men ikke noe reglemessig. Dro hjem for og dusje og hvile litt for å se om det gidde seg denne gangen også, sovnet på soffaen til slutt og våktnet etter 1 halvtime, da var det fortsatt noen jamme tak, gikk og la meg i halv 1 tiden, hadde en kraftig rie med det samme jeg gikk opp i sengen, la lodet på puta og måtte hoste.....OIIII.....opp igjen - vannet gikk (!!) JIPPIIIIIII:) satt på do og ringte føden og sa at jeg kom med en gang. Da forrige fødsel gikk ganske fort. Kom inn på føden i 2 tiden og ble sjekket om hvordan det lå an. fortsatt bare 1-2cm slik som tidligere på dagen . men riene begynte og bli bare mer og mer hefftig, så vi fikk vente litt og se hvor effektive rier det var... ble sjekket 1 time etter og da var det 4 cm, ville gå i dusjen, og bruke det som smertelindring, satt vel ca 30 min før jeg ville opp i senga igjen. så sa jeg at jeg måtte småpresse, da var det gått ca 2 timer fra 1 cm åpning til 8 cm (!!) når jeg ble sjekket. Jm fåreslo at jeg skulle prøve lystgass, noe jeg sa ja til. prøvde og puste i maska ved neste rie, men slengte den etter jm og sa ikke planer, jeg får jo ikke puste... men fikk den i fanget og fikk beskjed om og prøve den i noen rier til for å kjenne effekten...javel da... etter noen rier til måtte jeg virkelig presse og lystgassen VIRKET:) HALLELUJA:) hehehe.... hvis noen hadde prøvd og ta den fra meg da, hadde de sikkert risikert en knyttneve:) hehehe-.... Etter noen press kom endelig prinsen min ut, det første jeg sa var vel "har jeg ikke sett deg før" hehe...han var prikk lik broren sin:) Måtte bare sy litt pyntesting og var i full fyk etterpå Nå har vi kommet hjem og koser oss masse. han er så rolig og snill baby:) Sender masse fødestøv til dere alle, og lykke til med siste innspurt av svangerskapet og fødsel:) takk for meg
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Gratulerer så masse og takk for fødestøv, jeg trenger det! Kos dere i tiden framover og lykke til videre.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 gratulerer så masse!! tar litt fødestøv jeg også men du kan få mest HESTESTUDINA;)
Lotta2010x2012 Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Ja det må ha vært en flott fødsel! Gratulerer så mye:) Kanskje jeg skulle prøvd den lystgassen litt lengre jeg også. Følte jeg ikke fikk nokk luft, og kjeftet på jordmora som absolutt skulle ha meg til å prøve den mere, men nektet, hehe.. Kanskje det bare tar litt tid før den virker ordentlig:) Kos dere masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå