Meerim Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Jeg ble så skuffet da TR kom på rd 14. Jeg hadde gjort ALT til punkt og prikke slik som jeg ble bedt om, så ingenting skulle være uprøvd. Men så gikk det ikke likevel. Nå har jeg fått noen dager på å samle meg til nytt forsøk, og klarer endelig å se fremover. Har tenkt mye på hva jeg kan gjøre annerledes i neste forsøk (fryseforsøk) for at det skal gå bedre da. Har vurdert å be om sykemelding fra innsettdagen og i to uker for kanskje å få litt ro rundt meg. Har en ganske stressende jobb, så det kan være lurt? Samtidig så er det jo fint å ha noe å holde på med så ikke rugedagene blir så lange. Noen som har erfaring med dette? Hva er medrol? Kan det hjelpe meg å få egget til å feste seg? Vi har åpenbart problemer med selve feste-biten. Alt annet går jo på skinner - fine folikker, mange egg, mange befruktet og mange på frys. Men ikke noe fester seg. Har en teori, men vet ikke om det er fornuft i den. Noen som mener noe om dette? Hør her: Da jeg var veldig ung - før jeg begynte på p-piller - blødde jeg masse og lenge under hver tr. Ca 7-8 dager, + spotting. Hadde da moderate smerter. Nå - når jeg sluttet på p-piller etter å ha gått på dem i ca 10 år - blør generelt veldig lite under tr. To-tre dager, og det er ikke veldig mye som kommer. Har ofte mye vondt, men bare første dagen. Under tr er det jo slimhinna som kroppen har bygget opp som kommer ut igjen. Siden jeg blødde mye før, men ikke nå lenger - kan det være at noe har skjedd under p-pillebruk sånn at livmorslimhinna ikke klarer å bygge seg nok opp til at et egg kan finne feste der? Jeg tenker liksom at jo mere blod, desto mer har slimhinna bygget seg opp... nå som det er lite blod, kanskje det ikke er nok? Nå under IVF-forsøket fikk jeg som sagt tr på rd 14, men det kom bare små mengder blod, og bare i tre dager. Selv om jeg har gått på crinone i 15 dager... Er ikke det litt rart? Kan man gjøre noe for å hjelpe den til å bygge seg opp skikkelig? Blir VELDIG glad for svar!!!
Endeligmamma<3 Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Føler veldig med deg! Vi har også problemer med festebiten...alt annet går bra. Vi har hatt 5 donor-inseminasjoner 3, icsi og 2 frys....har prøvd ALT som du sier...men ingen festing. Hadde en svak positiv test en gang, men den glapp fort da jeg begynte å blø......huff det skal ikke være enkelt dette her! Jeg vet ikke noe om det du spør om, men klinikken min har sagt at jeg må gjennom litt mer utredning nå som det har gått så lang tid uten resultat. Så det de skal sjekke på meg er om jeg trenger blodfortynnende medisiner...(har tatt en del blodprøver) og jeg skal på en undersøkelse som heter hysteroskopi, for å sjekke livmora...kanskje er det cyster eller muskelknuter der som hindrer festing. Huff, jeg gruver meg for dette, men viss vi kan lykkes så skal jeg gjøre hva som helst! Har du tatt denne undersøkelsen? Viss ikke kanskje du skal spørre om det? Klem til deg....håper vi lykkes snart begge to!
Meerim Skrevet 1. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2010 Takk, det var et godt tips. Har ikke hørt om hysteroskopi før, men skal absolutt nevne det neste gang vi skal på sykehuset. Er det lang ventetid på det mon tro? Jeg er også villig til prøve alt, men man blir jo litt motløs noen ganger. Lykke til! Håper å få vite hvordan det går med hysteroskopien din da Kanskje det er det som må til for at dere skal komme i mål? Klem.
Endeligmamma<3 Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Ja motløs blir man!! Ventetiden på dette vet jeg ikke, fikk bare beskjed om å møte opp ved neste syklus vi, når det siste forsøket ikke gikk- så i haugesund var ikke ventetiden lang hvertfall. Hvilken klinikk er dere på? Ja vi får bare håpe at det går snart...håper å få sette i gang igjen med nytt forsøk nå etter undersøkelsen...! Når skal dere ha neste forsøk da?
Meerim Skrevet 1. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2010 Vi holder til på Ullevål. Neste forsøk blir i desember eller januar. Litt avhengig av om syklusen holder seg stabil. Da blir det fryseforsøk, så slipper i det minste en del av medisinene. Det skal bli godt, for jeg reagerte ganske kraftig på disse sist gang. I mellomtiden har jeg jo en syklus (i november) hvor vi kan prøve på egenhånd også. Selv om muligheten er liten, kan vi jo ikke la være å prøve for det?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 hei tenkte bare jeg ville gi deg ett lite tips... hvis du ikke har prøvd selvfølgelig.. hos oss satt det på 3 fersk forsøk...det forsøket vhor jeg hadde dårligst egg,færrest egg(bare ett brukenes innsettdag faktisk) OG tynnest slimhinne..men det jeg gjorde anderledes det forsøket ifht.de andre var å spise bidronninggele royal mener jeg de het..fåes på helsekost... om det var tilfeldig at det gikk på siste forsøk eller om disse kapslene gjorde susen vites jo ikke da men tenkte at ingenting kunne være uprøvd;) mine 2 andre forsøk hadde jeg flott slimhinne og 2 egg begge gangene som var bortimot perfekt men ingen festet seg dengang....så man kan jo undre seg over det.. nå har jeg 2 dager til termin så det egget hang godt:D masse lykke til videre til deg!!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 skyter inn at disse fåes kjøpt på helsekost rundt 200 kr for en pk. jeg begynte på de en uke før jeg begynte på medisiner og tok de fram til testdag....2 pr dag:)
Meerim Skrevet 2. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2010 Kjempeflott tips, tøyeskroppen! Tusen takk. Jeg har faktisk lest litt om det, men vært usikker på hvordan man skulle bruke det. Men nå er ting litt klarere, så da skal jeg prøve å få tak i dette. Hvis man skal "overføre" bruken til en naturlig syklus, når ville du begynt med kapslene da? Vi skal prøve på egenhånd i november. blir det "riktig" å begynne en uke før EL, og så ta de fram til IKM? Jeg tenkte også å prøve babyklister denne syklusen, og har bestilt det fra Trondheim. Blir spennende å se hva som skjer!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 2. november 2010 #9 Skrevet 2. november 2010 hei igjen:) vet du det var litt meninger rundt dette med når man skulle begynne å slutte på de osv..husker jeg var veldig i tvil om jeg skulle bruke de etter innsett..men lot det stå til og knasket fra jeg hadde fått sprayblødningen til testdag som sagt.. men i naturlig sykl trooor jeg man slutter på de etter el..dette vet jeg sannelig ikke sikkert siden vi aldri brukte de slik.... men logisk sett så skal de jo forsterke slimhinnen og gjøre oss mere fruktbare så jeg ville tenkt at jeg tok de fra ikm og fram til el....(?) rett meg noen om jeg er helt på villspor...men jeg er sikker på du finner ut av det om du googler det..var myyye brukt her inne når vi hadde våre forsøk;) og det ble mange 2010 babyer og ))
Meerim Skrevet 3. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2010 Nå er jeg jo på syklusdag nr 6 allerede - tror du det er for seint å begynne på de nå, og ta de fram til el? Får babyklister i posten i morgen. Tenkte å ta det fra et par dager før el og fram til IKM. Får ta meg en tur på helsekoster i lunsjpausen i dag tenker jeg
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 ville bare begynt jeg;) og fortsatt fram til neste forsøk evt om dere ikke klarer det på egenhånd xxxxxxx lykke til !! ingenting kan være uprøvd vettu;) klem
Meerim Skrevet 3. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 3. november 2010 Heeeeeeeelt enig! Vi prøver alt! Hver gang! Tror man blir litt tussete av å være prøver så lenge, men jeg er vel ikke alene om akkurat det. Ser at du skriver at du tok to kapsler pr dag av bidronninggeleen. Men tok du de to samtidig, eller tok du en morgen og en kveld? (Ååh det er så godt å ha noen å spørre! Det er så mange greie damer her på forumet! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå