SBV Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Jeg kjente liv tidlig, og det har til tider vært ganske turbo inni magen. De siste par ukene synes jeg bevegelsesmønsteret har forandret seg. Det er ikke like mye action lenger. Jeg kjenner liv hver dag, men da mer rolige bevegelser og mer glidende små bevegelser. Mange sier at det blir trangere på slutten, og at ungen ikke har like stor plass å boltre seg på, men har samtidig lest at dette er en farlig myte. Jeg ble sendt til sykehuset for en uke siden pga vonde kynnere og da var alt bra. I går var jeg veeeeeeldig kvalm, men er bedre i dag. Jeg er 31 uker på vei. Har dere opplevd forandringer i bevegelsesmønsteret?
Hera_75 Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Da jeg var på kontroll i uke 30 sa jordmor til meg at det var akkurat dette jeg kunne forvente fremover.. mindre voldsomme bevegelser, spark osv, og mer glidende bevegelser.. Selv om jeg synes ikke min har roet seg ennå.. kommer sikkert an på hvor mye plass de har..
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 jeg har bare kjent små bevegelser og ser at magen har rare former av og til i de siste ukene, er nå i uke 36, men har ikke kjent store spark osv siden uke 29/30 ca. Dette er som du har hørt, pg av plass mangel. jeg følte det skjedde nesten over natta at det ble myyyye mindre.
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Her er det også stor forskjell fra tidligere. Er i uke 34 og og kjenner at han smyger seg rundt. Ikke så mye spark lenger, men en eller annen fot eller hånd som trykker seg ut. Han beveger seg fra høyre til venstre side. Kjenner han hele tiden, men glidende bevegelser som også Hera_75 skriver!
SBV Skrevet 1. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2010 Tusen takk for kommentarer, folkens!
KmammaK Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Samme her, er uke 31 jeg også.. og syns det er færre dager hvor det er så mye turbo, og når det er så er det kortere perioder og ikke like "hardt".. Så det ser ut som det er flere av oss! Jeg "terger" han av og til med å knipse på magen for å lage lyd, da får jeg ofte svar, hehe! Så da tenker jeg at han nok syns det er mer trangt bare:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå