Nicoline3 Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Har en gutt som totalt nekter å ta flaske. Selv ikke med min morsmelk eller at jeg holder han inntil meg. Far får det heller ikke til, hverken med mm eller mme. Har så utrolig lyst til å sove en hel natt snart, for ikke å snakke om julebord i slutten av november og hyttetur i februar. Har dere noen gode råd eller tips? Han tar heller ikke smokk og vil bare ha totten sin. (har selvfølgelig prøvd å mate han når han er sulten) Bruker bare avent sine flasker....kanskje prøve en annen type? Tips og råd taes imot med stor takk!!!!
Bellbaby Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Jeg har vært gjennom det samme, med begge mine. Nå er minstemann 4 1/2 mnd og han har tatt flaske de siste par ukene. Hvis man venter for lenge mellom hver gang man gir flaske, er det mange jeg kjenner som sliter med å få de små til å ta den - særlig i den alderen din er i nå. Min eldste sønn skulle opereres for 2 uker siden, så jeg måtte bare prøve ALT for å få minstemann til å ta den flaska (måtte ha han hos barnevakt). Det gikk dagen før.. Min erfaring var at det ikke spilte noen rolle hvilken flasketype jeg brukte. Vi bruker Avent. Startet¨å øve hver eneste dag da han var 3 mnd, ikke noe press men han fikk bli kjent med flaska. Det endte med gråt og da ga vi oss. Plutselig, etter ca 3 uker, prøvde han endelig å suge et par tak. Og da fikk han mersmak og drakk opp 60 ml. Han fortsatte de neste par gangene etter det med å gråte bittelitt, før han drakk som bare det. Da han hadde vært hos barnevakten over natta, og også skjønte at der fantes det ingen pupp, var det ikke lengre noe problem. Så mitt tips er bare å øve, øve, øve. Ikke gi dere!
Bellbaby Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Og jo, forresten.. glemte å nevne at vi brukte samme taktikken med førstemann. Så her har det fungert med begge to å bare øve maaange dager på rad. Det krever mye tålmodighet, og mange gir opp underveis.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Nå har min kun fått flaske siden fødselen, så du får ta det jeg sier med en klype salt, hehe! Hva med å først prøve å bruke ammeskjold? Da vil han fortsatt være ved puppen, men det blir jo litt mer tilnærmet flaske?? Bare en tanke, som sagt, vet jeg ikke helt hva jeg snakker om her ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå