blåmeis:) Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Er det vanlig å være sykemeldt hele den dagen man har innsetting ved fryseforsøk? Bør man være det for å bedre sjansene for graviditet (mindre stress...), eller er det kun de som ikke har mulighet til å rekke å være på jobb den dagen som trenger sykemelding for hele dagen?
Mirakel <3 Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Du får sykemelding ifra behandlingssted hvis du trenger det for hele dagen. Jeg har gått sykemeldt ifra dagen før innsett og i 16 dager.
Meerim Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Juli 2011 Måtte du be om sykemeldingen, eller foreslo de det selv? Jeg vurderer å be om sykemelding ved neste innsett for å få litt mer ro rundt meg. Kanskje det er det som skal til? Men er det vanskelig å få til? De anbefaler jo at man lever som normalt...
Nanamor Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Jeg hadde ikke sykemelding, gikk rett tilbake på jobb etter innsetting. De sier man skal leve som normalt, og jeg tror at enten så fester det seg eller ikke uavhengig av hva man gjør. Jeg testet forresten positivt for 3 dager siden Lykke til!
Mirakel <3 Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Jeg har bare fått beskjed om å ringe når jeg trenger sykemelding igjen . Trengte ikke å snakke med fastlegen min for hver gang. Hun som er fastlegen min kjente flere som valgte å være sykemeldt. En må tenke litt på hva slags jobb en har og jeg tar ingen sjanser.Jeg jobber i helsevesenet i avlasningsbolig og i skole som assistent for dårlig fungerende barn så jeg velger å ta det med ro å tenke på meg selv å gjøre det jeg føler for :-) Er veldig trøtt og svimmel pga medisinene jeg tar og jeg har lett for å ubevisst stresse i jobben ,så nå har jeg ingen grunn til å skylde på jobb ihvertfall hvis det går galt når jeg da er sykemeldt... Jeg og tror egget fester seg uansett hva,men det er mange andre grunner til å være hjemme.....
Mirakel <3 Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Hvis du skal ha sykemelding for innsettingsdagen så får du det på behandlingsstedet,men lengre sykemelding så må du snakke med fastlegen din
blåmeis:) Skrevet 2. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2010 Tusen takk for svar alle sammen, og gratulerer med graviditeten Nanamor! Da ser jeg det litt an når det nærmer seg litt mer :-) Var det fryseforsøk eller ferskforsøk du hadde nå, Nanamor? Er det ca 3 uker man kan regne med fra man begynner på progynova til det blir innsetting ved fryseforsøk?
Mirakel <3 Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Det gikk bare 2 uker som jeg gikk på progynova til innsett :-) Hadde ul på 12 dagen og fikk innsett på 15 dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå