Gå til innhold

Hjelp..Fikk kraftig vondt i magen etter åha trent litt hardt 6 uker etter fødsel. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har endelig kommet igang med trening igjen, og har kanskje blitt litt for ivrig. Igår kveld en god stund etter treningen fikk jeg plutselig veldig vondt i magen og underlivet da jeg satt på toalettet og tisset (sorry detaljer). Det varte i ca 1time.

Jeg hadde trent følgende: rask gange med vogn ca 1time. Elipsemaskin 20 min. Styrke armer/rygg og skrå mage ca 40 min.

Kan dette ha noe med at kroppen ikke var klar nok etter fødsel? Ødelegger jeg noe innvendig? Trente ca det samme for 4dager siden og da fikk jeg ikke noe vondt.

Håper noen har opplevd noe lignende og fått info av lege/helsestasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte også å trene etter 6 uker, men fikk beskjed av legen om å unngå sit-ups ei god stund til. Han sa ikke hvorfor, men han anbefalte å vente iallefall! Men,at jeg kunne begynne forsiktig med annen trening istede!

Skrevet

Legg deg på ryggen, å så heis deg litt opp slik at magemusklene strammer seg. Kjenn så etter i midten av magen, om det er ett søkk mellom magemusklene eller ikke. Hvis det fortsatt er ett godt søkk mellom magemusklene, så har de ikke grodd sammen igjen etter svangerskapet enda, å da burde du vente en god stund til med slike øvelser. Hvis ikke så kan du ødelegge noe der.. Fikk jeg beskjed om av min lege hvertfal:) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...