Junigutt 2010 <3 Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Min gutt er 4 mnd og sover ca 4 lurer på dagen.. Den lange luren sover han i vogna, mellom 1 og 3,5 t. De andre lurene sover han på sofaen, men der sover han maks 30 min før han våkner og da har han våknet nærmest hver gang jeg rører på en muskel. Lurer på om jeg skal legge han på soverommet hvor det er kjølig, stille og litt mørkere? Men er litt redd for at han da ikke skal klare å skille mellom dag og natt? Hva er deres erfaringer? Hvor sover deres små på dagtid og hvor lenge? S
Mjølkekua Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Hun sover ute i vognen de to første lurene og den siste i gangen i en bag. Til sammen 4-5 timer per dag.
Junigutt 2010 <3 Skrevet 1. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2010 Okei takk for svar! Spennende å høre hvordan andre gjør det =) S
Tuvabaluba Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Vi har styra veldig med å finne god soveplass. Storesøster sov alltid gode dupper i vogna ute, men dette har vi ikke fått til med lillebror. Vi har flyttet, og tror det rett og slett er litt for værhardt til at han får sove godt ute her. Løsningen har derfor blitt et kaldt soverom i vognbagen. Sover veldig godt på trilletur, men kan ikke gjøre meg selv avhengig av 3-4 trilleturer hver dag. Når han klarer å klatre ut av bagen blir det vel å bruke senga. Han har ikke hatt noen problemer med å sovne for natta selv om han sover på soverommet på dagtid, men sover jo som nevnt i vognbagen da. Når han blir større å skal sove i senga tenkte jeg at det skal være lyst i rommet slik at det blir skillet mellom dag og nattsoving. Vi har begynt å få til en viss rutine med tre dupper. Han sover den første fra ca 9.30-11.30. Våkner alltid etter 30 min stuptrøtt, og må derfor få han til å sove igjen. Snedige greier, kan nesten stille klokka etter han. Neste dupp har han ca 13, og sover da kanskje maks en time. Tar seg en lur i 17-tida på ca 30 min. Håper han snart klarer å sove over den oppvåkninga på første duppen!
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Ca 2 timer etter at min jente, 5,5 mnd, har stått opp om morgenen, er det tid for første lur. Den er på som regel en time, og da ligger hun ute i vogn og sover. Etter dette sover hun som regel en halvtime mellom måltidene som er ca kl 11, kl 13, kl 16 og kl 18. Da sover hun enten i vogn ute på tur, eller så sover hun i vuggen sin på stua. Jeg tror de skiller på natt og dag jeg, selv om de er så små... Det er lurt å ha døren opp, litt lys på. enten lys i taket, eller ikke trekke for gardiner,og ikke list deg rundt. Da vender han seg til det etterhvert Lykke til!
Junigutt 2010 <3 Skrevet 1. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2010 Lita 82: Takk for svar! Var en kjempeide å ha vognbaggen på soverommet! Tror jeg skal prøve meg på det MammaTilSunniva: Takk for svar til deg også Jeg har drevet å sneket meg rundt for å ikke bråke, vanskelig da å vaske opp, vaske klær og ellers rydde når jeg ikke kan bråke. Så må få han til å tåle bråk bedre.. I tillegg tror jeg også at det er lurt som du skriver å ha det lyst når han sover på dagen Takk igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå