Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nånn som veit om ongan går i dypar søvn desto gamlar dæm bli?

No e vi som passe lei å gi smokken 20 gang på natta, så håpe det går sæ te snart! Har en sønn på 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi opplevde at det ble bedre, men gutten vår på to kan noen gg våkne hvis han ikke finner smokken. Et tips, hvis han kun våkner og vil ha smokk, er å legge mange smokker i senga. Det fungerte hos oss (øv på å gi han smokken i hånda på dagtid og la han putte den inn selv).

Skrevet

Gutten vår er snart ett år og sover absolutt tyngre nå enn da han var mindre. Det tror jeg er helt vanlig for de fleste unger.

Min har har aldri vært av typen som våkner mye om natta, men jeg merker det ift lyder, lys, å flytte han i søvne osv. Tidligere våknet han i mange situasjoner som feks hvis jeg tok vogna innendørs mens han sov, hvis jeg tok for hardt i døra osv. Nå våkner han sjelden av sånne ting.

Men ellers er det som hun over her sier lurt å trene de på å finne smokken selv og putte den inn selv. Gutten vår har gjort det siden han var 6 mnd. Øv på dagtid. Hvis han våkner om natta gir du bare smokken i hånda. Senere viser du han bare smokken i senga, så han kan plukke den opp selv. Og putt masse smokker i senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...