Gå til innhold

Flere ufrivillige morgenfugler/natteravner?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt gleden av å ha en våken-natt i natt. jeg har ikke sovet siden 03, fordi jeg har vondt i bekkenet. Jeg forsöker å endre leie, til slutt vekker jeg min kjäre også..så står jeg heller opp. Men jeg vil jo også sove, hvilemeg, samle krefter til dagen som venter. Jeg blir så frustrert, lei meg og i dårlig humör av dette. Og jeg opplever dette svangerskapet som helt annerledes enn mine andre 2. Men jeg har jo fått uttalt bekkenlösning i dette svangerskapet. Jeg får bare så dårlig samvittighet for de i rundt meg når jeg er i så dårlig humör/psyke- for jeg merker så godt på meg selv at jeg er mye mere irritabel enn til vanlig.. Jeg bekymrer meg også for at dette påvirker spiren i magen. uffameg dette er ikke noe hyggelig mandagslesning.

jeg bare gulpet ut av meg litt edder og galle.. jeg skal snart komme meg ut av denne egosentriske stemmningen.

Skal snu dette nå, för min lille söte familie våkner- ha en fin mandag alle!!

Fortsetter under...

Huff kjenner meg godt igjen ja. jeg har også et bekken som har begynt å knirke å jeg er ikke komme lengre enn 13+4 i dag, er oppe flere ganger pr natt for å gå på do og for å snu meg. nå har jeg hatt minstemann i senga mi i nesten 1 uke også så blir mindre søvn av den grunn også. svangerskapet hær er ikke som de 2 andre gangene. da hadde jeg så mye energi og følte meg fresh. nå er jeg konstant sliten,trøtt,svimmel,kvalm og har magesmerter. håper bare alt er bra inni magen.

Håper d årdner seg for deg å at d blir litt lettere selv om bekkenløsningen ikke blir bedre.

Har heldigvis sovet bra fram til denne tid dette svangerskapet, men forrige svangerskap sov jeg dårlig fra første uka og til lillegutt kom. Kan huske når jeg kom hjem fra sykehuset med lillegutt, og hadde de første nettene hjemme, så følte jeg at jeg hadde ikke sovet så godt på 9 mnd tross nattevåk og alt som hører med :)

Er helt forferdelig å være våken til alle døgnets tider, ikke få sove selv om man er stuptrøtt, og når man endelig har sovna så våkner man av tissetrang eller bekkensmerter, du har min fulle medfølelse..!! :)

Hei

Jeg er også ufrivillig natteravner. Jeg har ingen plager annet enn at jeg våkner å må på do om natten, og får ikke sove igjen før det har gått en time, to eller tre. Sovner jeg igjen sover jeg skikkelig dårlig. Våkner mange ganger.

Var hos gynekolog i dag, hun mener det er forbredelse til tiden som kommer. Jeg er 15+6, så dette blir et langt svankerskap! Men det er sterkt ønsket så jeg bare innfinner meg med at sånn er det.

Jeg passer på å få masse hvile om dagen, sover kanskje litt også. Har du mulighet til det?

Hei alle andre natteravner,

Tusen takk for svar og oppmuntrende ord. Det er jo godt å vite at det er flere der ute. jeg har barnehageplass 80 % til begge barna og det er bra, for jeg kan ta det roligere da på dagen, og bestemmer selv tempoet. Jeg pröver å gjöre litt her hjemme, selv om det nesten ikke synes, men dette er for en kort periode i livet.

Jeg sliter mye mer i dette svangerskapet og det overrasket meg, jeg trodde jeg skulle gå så fint igjennom dette svangerskapet også, men den gang ei. Der måtte jeg tenke om igjen ja. Om natten synes jeg dette er umotiverende og jeg er flink til å synes synd på meg selv. Jeg föler meg som en liten unge, og jeg synes det er tungt å ha vondt når jeg skal snu meg, gå, ha noe i armene etc. Jeg er ikke spesielt stor, jeg er ganske höye, og bärer mye av magen inni meg. Så for folk utebfra ser dette sikkert ganske corny ut. Jeg er 25 uker på vei, men er ganske liten. Mange vet ikke at jeg er gravid, og tror jeg går så sakte fordi jeg har skadet bena mine eller ryggen eller noe.

Jeg må jobbe med å snu tankene mine, det sitter mye der for meg akkurat nå. Det er jo mange uker igjen enda, så jeg må snu tankene. Derfor en stor takk for svarene, og de oppmentrende ordene, det er så godt å vite at en ikke er alene, når man föler seg liten, trett og sliten og -ja alene.

Tirsdagsklem til dere.

Annonse

Skjønner veldig godt hva du mener.... Vi har en gutt på 1,5 år som har vært veldig mye våken på natten i det siste. Og selv om pappan oftest står opp, våkner jo jeg likevel. Og så må jeg jo opp på do...

Nå de siste 3 nattene har han sovet godt, men jeg sover like dårlig. Våkner og må på do, problemer med å sove igjen, vondt i hofter/rygg (bare i uke 17, men kom tidlig sist gang også :-( ). Så nå er jeg litt fortvilet siden jeg ikke får sove når lillegutt sover godt heller.. Blir et par slitsomme år fremover hvis jeg ikke får sovet litt i svangerskapet!

Ønsker dere andre søvnløse gravide en god natts søvn snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...