Sommerfugl78 Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Han snakker veldig høyt, men jeg har tenkt at det kommer av at det er høyt støynivå i barnehagen og at han derfor har "lært" seg å snakke høyt. De siste ukene har han også begynt å si "Hva sa du?" nesten hele tiden når vi snakker med han. I kveld testet vi han litt (uten at vi sa noe til han om det). Vi stilte spørsmål som han vet svaret på ("Hva heter ...?" osv.) Når vi snakket litt lavere enn normalt, svarte han feil noen ganger. Eks: *navnet på bestemor (mormor); riktig, *navnet på farfar; feil, da sa han navnet på bestefar (morfar). Når vi snakket høyt, svarte han riktig. Samboer syntes også han vridde venstre side til når han snakket lavt til gutten. Bør jeg kontakte helsesøster eller fastlegen? Kan de ta en hørselstest på en 3-åring?
blomstre Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Ta kontakt med helsestasjonen og de ordner med henvisning til øre, nese, hals. Jeg misstenkte nedsatt hørsel på min jente når hun var 2,5 år. Tok det da opp med helsestasjonen og fikk henvisning. Hos speialisten så målte de trykk i øret og konstanterte væske i det ene øret. Ble da fulgt opp for å se om det var vedvarende eller om det gav seg. For min jente forsvant det igjen. Er veldig vanlig med væske i mellomøret, men veldig betryggende at det bel fulgt opp. Ikke hatt noe problemer siden. Har inntrykk av at de er veldig flinke til å ta misstanker om nedsatt hørsel på alvor, så ikke nøl med å ta kontakt! Du kan sikkert gå via fastlegen også.
marinas skatt Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Ta kontakt med fastlegen , som henviser videre. Helsestasjonen kan ikke ta ordentlige hørselstester. Min eldste datter lurte meg lenge... Fikk høreapparater på begge ører da hun var 2,5 år gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå