gulterkult Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg skulle lage ALL maten selv og aldri kjøpe sånne ferdigglas.....lalala..... Har fortsatt planer om å lage opp store porsoner og fryse ned, men ikke kommet igang ennå (6mnd), egentlig litt spent selv! Jeg skulle aldri la ungen se på tv. Jeg skulle ha det like ryddig hjemme. Jeg skulle "leve som før" sosialt. Jeg skulle ikke sitte og tenkte på ungen hvis jeg var ute på noe sosialt. Jeg skulle ikke snakke babyspråk...... Jeg skulle ikke engste meg for å la andre passe ungen. Jeg skulle orke å ha et "normalt" sexliv... Noen bedre? hehe
*LillaMeg* Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Haha.. Jeg skulle ha han på rom så fort som mulig. Vel, nå er han 6mnd, sover fortsatt på rommet vårt, og jeg vil ikke flytte han enda.. (Selv om det sikkert hadde gjort søvnen til alle bedre) Vi skulle ikke begynne med dumme vaner som smokk, samsoving, kose i søvn osv.. Haha, det skjer fortere enn man tror..
Gjest JuniGull2010 Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Å amme litt om natten skulle jo gå så bra! Zzzzzzzzzzzzzzzzzz....... :-(
Sjokoman Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Hehe, kan bare slenge meg på - Jeg skulle også fortsette mitt gamle liv. - Være like sosial som før (veldig enkelt når man er den eneste i vennegjengen med barn... (og nei jeg er ikke SÅ ung...) - Jeg skulle fortsette å tenkte på karrieren min... - Skulle dra på weekendturer ol uten barna... - skulle ikke ha en unge som var så "uoppdragen" at den hylte og skrek om den ikke fikk noe i butikken... (eldstemann) - Skulle få babyene til å sove natten rundt ved tre mnd alder... (nå er andremann 7 mnd og det funket ikke med noen av mine to...)
Makkapakka Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Skulle ALDRI samsove med babyen vår. Skulle aldri gi mat på glass (bare lage mat selv)
Løvinna30 Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 jeg skulle fullamme! (har ikke nok melk!! ;( var lite forbredt på mat/melk i det hele tatt egentlig..... klarte liksom ikke å se for meg det, det ble satt på vent hele tiden. jeg skulle ha det ryddig og rent hele tiden... ha ha ha liksom. skulle aldri være fra ungen før han var 6 mnd.... har allerede sovet borte en natt.... (!) og er noen ganger alene med pappaen i flere timer..
Løvinna30 Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 også glemte jeg så klart dette: Jeg skulle stå opp tidlig hver dag når ungen våknet, våknet han kl fem seks eller sju skulle vi opp og starte dagen... han våkner mellom fem og sju og er sulten, han får flaske og vi legger oss å sover igjen... til ni halv ti tiden (kommer ann på, men ca 3 timer)
EgG Skrevet 1. november 2010 #8 Skrevet 1. november 2010 Jeg har klart noe, men... - jeg skulle iallefall amme, for det var enkelt og melka skulle jo være der med en gang ungen kom ut... (ehhh, nei....) - jeg skulle la andre få passe henne ganske tidlig (ehhh... nei....) -jeg skulle dra på babykino, kaffeer etc (ehh... nei...) -jeg skulle starte tidlig med babysvømming. (vært der en gang og da var hun allerede 7mnd) -jeg skulle ha barn som kunne sove samme hvor jeg var og som man bare kunne flytte på uten at de våknet. (må nesten holde pusten når jeg ser inn på rommet til henne på kvelden) -jeg skulle ikke gi saft til en baby! (fikk diare og ville ikke ha melk eller vann, kun saft og deretter har det ikke vært aktuelt med vann) -jeg skulle ikke kle jenta mi i jålette rosa klær. (man vil jo gjerne at folk skal se hvilket kjønn det er da...) Tror enda listen er lang... Så utrolig blåøyd og naiv jeg var! Må nesten le av meg selv. :-)
Hanna30 Skrevet 1. november 2010 #9 Skrevet 1. november 2010 Jeg skulle ikke snakke om babyen når jeg var sammen med folk som ikke har unger og ikke er så interessert Jeg skulle ikke legge ut bilder på facebook av babyen og skrive noe som hadde med ham å gjøre på oppdateringer der. Jeg skulle ikke sitte på nettet og se på babysider.. Ellers så bestemte jeg meg for masse da jeg var gravid som jeg har greid å holde! Må ha med det også. Er masse ute på besøk og café. Er ganske rolig når det gjelder råd og hva man bør gjøre og ikke (når det gjelder amming, mat, rutiner, legging og sånt). Hører på råd, men gjør det som passer oss best! (Men i begynnelsen var det ikke så enkelt da, da jeg var langt inne i ammetåka..). Reiser mye, har vært på tre turer der vi har tatt fly allerede, og han er fire måneder. Jeg har latt andre passe på ham, så jeg har kunnet ha litt tid for meg selv, gått ut på shopping og trening og kost meg uten han noen timer. Tror man må bestemme seg for en del og bare gjøre det. Første gangen jeg var ute noen timer uten han var ikke noe gøy, og jeg var stressa på første reise. Men det er bare å kaste seg ut i det, og så ser man at det faktisk går fint og er godt! Jeg er stolt over at jeg har gjort det, og ikke hørt på alt "det er nok ikke så enkelt når man har baby.."-propagandaen man får før babyen kommer til verden.
stearin Skrevet 1. november 2010 #10 Skrevet 1. november 2010 Ohoooi, denne lista kan jeg slenge meg på - Jeg skulle ihvertfall ikke arve klær fra mine småsøsken som alle er under 8 år. Vel, jeg har arvet alle jenteklærne + søskenbarna mine sine klær (de er under 6 år og alle jenter). Ble mye klær her i gården og jeg har ikke trengt å kjøpe noe særlig selv. - Amme var en selvfølge - Og klassikeren, huset skulle være ryddig til alle tider - Babyboken skulle bli flittig skrevet i Kom ikke på flere i farta.
mamma og my Skrevet 2. november 2010 #11 Skrevet 2. november 2010 Jeg skulle gi tran...Helt til den fineste ullbodyen fikk en diger tranflekk fordi mini gulpa det opp igjen. Jeg skulle ikke bli sånn gulpe-mamma, med flekkete klær og bustete hår... Men det hender jeg ser meg selv i et butikkvindu, og jeg ser ikke akkurat ut som jeg har kommet rett fra jan thomas, for å si det slik.. Jeg skulle sove ut når babyen sover... Men da springer jeg rundt og panikkrydder slik at det skal se ut som jeg har gjort noe i løpet av dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå