To gutter + spire Skrevet 31. oktober 2010 #1 Del Skrevet 31. oktober 2010 Må bare "lufte" noen tanker litt kvelden før jeg skal ha samtale på sykehuset . Er ganske spent , og litt nervøs , men samtidig ganske rolig også..det går litt opp og ned. Jeg ønsker ks fordi jeg har utviklet fødselsangst pga mine 2 forrige fødsler. Fødsel nr. 1 endte med hastesnitt etter igangsetting og unaturlige/veldig sterke rier i over 12 timer , som ikke førte med seg noe , ikke modning engang. Etter Keisersnittet var jeg i fysisk god form , selvfølgelig smerter, men fikk jo smertestillende som hjalp . Psyksisk var det litt værre . utviklet nok en mild form for fødselsdepresjon. Fødsel nr 2 ble også igangsatt. Grunnen til det var at vannet gikk og fødselen ikke kom skikkelig i gang etter nesten et døgn . Ble satt igang med ballongkateter ( de måtte bruke denn metoden pga at jeg hadde hatt KS før . ) , deretter ble jeg satt på drypp - og jeg fikk også denne gangen unaturlige helt FORFERDELIGE rier . uten pauser nesten . Alt var bare kaos . Fikk heldigvis epidural som hjalp meg mye . Og endelig klarte jeg å kjenne at ting skjedde naturlig og fikk pressrier . Gutten kom til verden med navlestrengen rundt halsen og misfarget forstervann - men i god form . Veide 4100 g . Jeg mistet masse blod ( de målte 1 liter ca) . Dagen etter begynte jeg å kjenne skikkelige smerter i symfysen og nedover i foten . Smertene var nesten uutholdelige og jeg klarte så vondt å gå . Ble overflyttet til vanlig barselavd. ( vi var på sykehushotellet) . Måtte ha hjelp til alt , klarte ikke å stelle meg selv , klarte ikke stå oppreist for å stelle babyen og i tillegg smerter som var HELT HELT forferdelige . De sterkeste smertene jeg har kjent . Ble sittende i rullestol og klarte å gå litt på krykker da vi reiste hjem . Der fortsatte smertehelvetet ...jeg klarte ingenting - klarte såvidt å amme babyen . Mannen min måtte ta over permisjonen min i 3 uker for jeg klarte ingenting . Det var helt forferdelig . Jeg er livredd for å få slike smerter igjen og har helt angst for å presse bekkenet mitt på nytt . (har allerede nå sterk bekkenløsning ) Kiropraktor og lege kan ikke si sikkert om det kan skje igjen . Men jeg har manglende stabilitet og styrke i bekkenledd og muskulatur. Jeg orker ikke tanken på å opplve noe slikt igjen. Derfor vil jeg be om planlagt snitt denne gangen ...ønsker så inderlig å få en fødselsopplevelse uten kaos og ulidelige smerter i etterkant . ( Smertene etter hastesnittet var ingenting i forhold til hva jeg hadde etter den vaginale fødselen) så jeg håper på å treffe en forståelsesfull overlege i morgen...og får innvilget ks. Ser det er flere her som snart skal på samtale ...lykke til alle .. håper dere får innvilget. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503743-ks-samtale-i-morgenlitt-nerv%C3%B8s/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
enits40 Skrevet 31. oktober 2010 #2 Del Skrevet 31. oktober 2010 Huff, det hørtes fælt ut, skjønner godt at du ønsker samtale om neste fødsel. Fikk du smertene på grunn av bekkenløsning, eller pga noe med epiduralen - eller noe helt annet? Jeg har ikke noen lignende erfaring, men fikk innvilget ks på bakgrunn av tidligere vonde fødselsopplevelser og frykt for å oppleve det samme igjen. Som forberedelse til samtalen hadde jeg skrevet et brev til sykehuset (som jeg riktignok ikke ga til dem, fordi jeg beskrev muntlig hva jeg hadde opplevd), men som gjorde at jeg hadde tenkt igjennom alt jeg ville si på forhånd. Legen beskrev så fødslene mine ut i fra det han kunne se av journalen. Min subjektive opplevelse var imidlertid noe helt annet enn det som kunne leses ut derfra - det var nesten utrolig å se; en journal forteller på langt nær alt, og enkelte ganger forekommer også feil! Nesten litt skummelt... Mannen min var med og støttet meg underveis, og også han var tydelig på hva han trodde ville være best for meg. Jeg møtte en forståelsesfull lege som la vekt på min opplevelse og min historie. I ditt tilfelle vil du kanskje oppleve at den objektive journalen taler for seg, slik at du ikke trenger å argumentere så mye i det hele tatt?? Jeg ønsker deg uansett masse lykke til i morgen, og håper dere finner fram til den løsningen som fungerer aller best for deg!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503743-ks-samtale-i-morgenlitt-nerv%C3%B8s/#findComment-142504106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
To gutter + spire Skrevet 1. november 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 1. november 2010 Da ble det innvilget planlagt Ks ...og jeg er utrolig glad og lettet. Legen var veldig forståelsesfull , og jeg skal få brev om datoen innen 2 uker . Her tar de det en uke før termin . (SUS) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503743-ks-samtale-i-morgenlitt-nerv%C3%B8s/#findComment-142506497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
..snøklokke.. Skrevet 1. november 2010 #4 Del Skrevet 1. november 2010 Så bra du fikk innvilget ønsket ditt:) Jeg skal også ha planlagt ks på sus om ikke så lenge. Min erfaring er at her lytter de til kvinnen og hennes ønsker. Lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503743-ks-samtale-i-morgenlitt-nerv%C3%B8s/#findComment-142506909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
To gutter + spire Skrevet 1. november 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 1. november 2010 Ja jeg fikk også det inntrykket . Ble tatt veldig på alvor . Skal du også ha en uke før termin ? Blir du innlagt kvelden før ? ( Til Mumitroll og trollgutt nr3) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503743-ks-samtale-i-morgenlitt-nerv%C3%B8s/#findComment-142507839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå