Gå til innhold

Lærere, hvor mye har dere i lønn???

Anbefalte innlegg

Hvor mange års utdannelse, hvor høy lønnsansiennitet har du, og hvor mye tjener du?

Jeg spør fordi jeg har sjekka skattelistene, og synes ikke lønnen til de lærerne jeg kjenner tilsvarer det man liksom skal få! Vurderer å bli lærer selv, så er litt nysgjerrig!

Fortsetter under...

Annonse

Skattelistene viser ikke bruttolønna. Den viser bruttolønna etter visse fradrag. Satte meg inn i dette i fjor, men har glemt detaljene i år. Lurer på om det er minstefradraget som er trukket fra?

Tilegg for f.eks. kontaktlærerfunksjon, men der står ikke avlønninga i stil med jobben. Andre funksjoner er også ekstra betalt, men jeg har "sluppet" unna sånne verv, altså i hele 11 år! Og så er det jo lokale lønnsforhandlinger, vi venter i spenning. ;-)

Kunne jo vært greit å fått litt for de 1 1/2 årene jeg har i tillegg til kravet for tittelen, i alle fall siden det er relevant for jobben jeg gjør. ;-)

Ok...Tusen takk :)

Da er det jo ikke "så ille" som jeg trodde etter å ha sneket på skattelistene ;)

Jeg kommer til å være adjunkt med opprykk når jeg er ferdig... Kanskje det har steget litt også i løpet av de neste 4,5 årene også? Håper det :)

¨

Får man alltid minstelønna når man starter? Og om man jobber som vikar i løpet av utdannelsen, vil det telles som ansiennitet?

Ref:

http://www.utdanningsnytt.no/templates/udf20____24114.aspx

Her har du lønnsoversikt etter årets forhandlinger med 0 og 10 års ansinitet.

Jeg er kontaktlærer og har 1200kr i tilegg i mnd til den vanlige lønna.

Jeg har ansinitet fra før utdanninga. Alt jeg har jobba som assistent i kommunalbarnehage telte og det jeg jobbet som vikar under utdannelsen, så alt vil telle.

4 år utdanning (allmennlærer)

8 år ANSIENNITET...

Grunnlønn på 384.500 kr.

Tillegg for teamleder/plangruppe på 1250 kr i måneden.

Spennende å være med i plangruppa, så ser ingen grunn til å prøve å "lure seg unna" alle tilleggsfunksjonene man kan ha.

Men, generelt sett vil jeg si at tilleggsfunksjonene man har som lærer ikke har betaling som står til arbeidsmengden. Spesielt ikke kontaktlærertillegget.

Du kan regne med at lønna har steget endel til du er ferdig, ja. I tillegg vil det jo bli lærermangel (mange steder) de neste årene, og kan være mulig å forhandle seg fram til bedre lønn hvis du har ønsket kompetanse.

Annonse

Må bare si til deg, MsMoneyPenny, at jeg har ikke gjort noe for å "lure meg unna" tilleggsfunksjoner, altså, men jeg har ikke akkurat stått på og sagt at jeg vil ha, vil ha. ;-) Jeg tar det jeg blir tildelt, jeg, men har altså ikke vært kontaktlærer så langt. Regner ikke med annet enn at jeg også kommer til å ta min tørn der, og jeg kommer absolutt ikke til å motsette meg det. :-) Jobber på en skole med ca 100 ped.ansatte, så det går en del på rundgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...