Gå til innhold

Støttestrømper 101!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger nærmest et kurs i hvordan få på støttestrømper som høygravid :P Magen er nå veldig høy og til og med å få på vanlige sokker er en liten kamp. Blir helt kvalm når jeg skal streve med strømpene :/ Men bør virkelig bruke dem hver dag på jobb, for jobber fortsatt fulltid i butikk og står/går nesten hele dagen, har pådratt meg noen åreknuter og vil helst ikke ha flere heller. Strømpene har virkelig hjulpet på at de ikke har blitt verre disse horrorknutene ;) Men hvordan få dem på? Mannen min begynner på jobb på ugudelig tidspunkt, så jeg sover fortsatt når han drar avgårde om morgenen, så der er ingen hjelp å få. Kan liksom ikke sove med dem på heller ;P De er jo ikke akkurat deilige å ha på. 2 uker igjen til permisjon, så tips mottas med stor takk :)

Skrevet

Kjenner så alt for vel til problemet!

Slik gjør jeg når herket skal kles på:

* Krøller ned strømpa til ankelen

* Setter meg ned i sofaen og trekker den ene foten oppå det andre kneet mens jeg lener meg bakover (for å få plass til magen!)

* Trer på sokken etter beste evne og så krøller opp kanten til kneet

* Gjentar på fot nr 2 :)

Ekstra stress er det dersom du har skikkelig hovne bein og feks nettopp kommet ut av dusjen :P

Lykke til, håper du kan bruke tipsene :)

Skrevet

Er det riktig ille anbefales det å ta på strømpene allerede før du står opp av senga. Da ville jeg kanskje prøvd å ta de på, liggende på rygg, med samme metode nevnt ovenfor her - å legge foten oppå motsatt kne, men altså liggende på rygg. Magen er jo også litt flatere når man ligger, blir kanskje lettere mtp det også.

Skrevet

He-he, dette synes jeg også er noe skikkelig pes! Er helt andpusten når jeg omsider har klart å få de på meg...Juhu - formen er god om dagen! ;-)

Skrevet

Å ta de på før jeg står opp av senga er kanskje litt dumt med tanke på at jeg trenger meg en våknedusj før jeg går på jobben? ;) Har ikke masse vann i beina eller noe, er bare at magen er så innmari i veien at jeg blir kvalm :/ Også er det pga åreknuter, ikke vann jeg bruker dem. Takker for tips om å sitte oppi sofaen og lene meg bakover, skal prøve i morra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...