Gå til innhold

Pute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tid begynner en med med pute til babyen? Jeg har jo vært igjennom dette før, men skal si jeg har glemt mye! ;D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Størstejenta mi er 2 år nå, og vi har ikke begynt med det enda.. Varierer veldig dette tror jeg, men ikke uvanlig å vente såpass lenge har jeg inntrykk av=) De er jo så mobile i senga si, og sover både på kryss og tvers, så pute har vel ikke så voldsomt mye hensikt enda her ihvertfall!

Skrevet

Vi begynte med pute til eldstemann da han ble 1 år gammel, da skal de være sterke nok i nakken til å kunne ha pute. Men den første puta er jo veldig lav. Vi hadde erfaring med at han sov bedre med pute, ble nok mer "lunt" rundt hodet.

Til minstemann kjøpte jeg Babydorm pute, den kan brukes fra de er nyfødt og er spesiallaget for å fremme ryggleie (han er 4 mnd og sover kjempegodt på den). Jeg kjøpte den i utgangspunktet fordi han begynte å få litt skjev hodefasong.

Skrevet

Jeg har begynt med pute nå.. 6mnd.. Han hadde øreverk, og jeg måtte heve hodet. Utrolig nok så sov han bedre med pute, så vi lar han ha puta foreløpig.

Skrevet

Vi begynte med pute nå og snuppa er 9mnd snart. Sover mye bedre. Hører at damene i nabolaget som har barn på samme alder har begynt med pute mye tidligere.

Skrevet

Har også brukt babydormpute. Fra han var 6 uker ca. Kostet 450kr hos Ute Imhof (søk opp, husker ikke nettsiden). :) Men ahn har flatt bakhode likevel, så vet ikke om det har hjulpet så mye.

Skrevet

begynte som nyfødt vi, anbefalt på s-huset.

skikkelig slækk pute da, og viktig at skuldrene også ligger litt oppå, så det ikke blir knekk for nakken.

Skrevet

Bitthen: Den koster kr 450 + kr 50 i frakt.

http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html

For min gutt fungerer den, kjøpte den for +6 kg. Han sover bedre pluss at hodefasongen ikke ser ut til å bli enda flatere (var jo blitt bittelitt flat da jeg kjøpte den, og det er det ingenting å gjøre noe med). Hodene formes visst hele det første leveåret.

Skrevet

Tusen akk for svar alle sammen:) Ser at det er litt forskjellig. Vi får prøve oss litt fram:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...