Gå til innhold

Har vondt i armene, håndleddene, og mister følelsen i hendene :((

Anbefalte innlegg

dette er forferdelig plagsomt og vondt :( hendene mine sovner og jeg mister omtrent all følelsen i fingertuppene, spesielt peke og langefingeren....

og om natten så våkner jeg flere ganger av at hendene mine er helt ''dau'' og det verker i håndleddene :(

har lest at dette er grunnet vann i kroppen som presser på nerver.. men er det flere her inne som har dette?

må jeg gå til legen å få det sjekket? eller er det helt normalt??

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg er gravid for 3 gang og hver gang har jeg armer/hender som sovner om natta eller hvis jeg holder mobilen litt lenge oppe med samme hand. Det er som du sier pga øket veske i kroppen, og da kan man få noe som ligner på carpal tunnel syndrom som betyr at nerver får mer press på seg og dette igjen gjør at hender og armer dormer av.. Gikk over etter svangerskapene... Men jeg fått påvist dette syndromet i ettertid også.

Håper det hjalp, det er vanlig for gravide altså.

takk for svar :)

dette er 3 gang jeg er gravid også, men aldri hatt sånn som dette før....

det gjør ganske vondt inni håndleddene, og fingrene på høyre hånden spesielt, er nummen omtrent hele tiden...

men om morningen er det værst, klarer nesten ikke skjære skiver eller smøre på noe pålegg for da får jeg drit vondt i håndleddet :( kjennes nesten ut som jeg vil knekke noe på plass inni der liksom :P

Kan ikke svare deg på om det er pga mye vann i kroppen, det har jeg faktisk aldri hørt om. Men jeg ville bare foreslå at det kan være fra nakken eller direkte i håndleddet. Selv er jeg plaget med nakkevondt og i perioder når nakken er virkelig stram får jeg problemer med nummenhet i fingrer og verk i hele armen og alle ledd. Det kan fint hende at du har fått en låsning i nakken som presser på nervene til armen! Kan også hende du har en låsning i håndleddet som forårsaker de samme problemene. Det at det kjennes som noe sitter fast og må knekkes opp kan tyde på at noe ikke er som det skal være kanskje. Fysio og kiropraktor kan hjelpe deg der. Du vil trenge henvisning fra lege om du ikke skal gå til privat fysio, men til kiropraktor trenger du ingenting. Som sagt jeg vet ikke om det med for mye vann i kroppen, men er vel andre alternativer som kanskje kan forklare problemene dine og da er det vel kanskje verdt et forsøk på å se om det kan behandles! :) Lykke til!!!

Google Carpal Tunnel Syndrom

Relativt vanlig som gravid.

Jeg hadde det siste svangerskap og fikk hjelp av en osteopat.

Han jobbet med nakken min. Hadde "daue" fingre og mistet alt jeg holdt i.

dette er veldig vanlig under graviditeten og de fleste blir kvidt det kort tid etter fødsel.desverre for meg var jeg en av de som ikke ble kvidt det etter fødsel og har vært plaget med det i snart 6 år.selvsagt kan det komme av nakke eller rygg plager men jeg har vært til mange behandlinger og det er ingen som kan hjelpe meg.skal det bli bedre må jeg opperere og det er ikke så fristende.sikkert lurt å nevne det for lege på en kontroll men fint lite de kan gjøre desverre.

lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...