Gå til innhold

hva skal være klart ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er litt usikker på hva jeg trenger å ha klart til babyen når han kommer.

med tanke på hva slags klær, antall klær, og i hvilken str. ( ha litt i str 50-56?)

jeg har termin i starten av januar så varmt må han ha iallefall :)

om det er noen som har en klar tanke om dette, som kunne ha hjelpet meg. hadde jeg blitt kjempe glad :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ihvertfall 1-2 sett med ullbody&bukse(50-56 str), en tykk vogndress(56), 1-2 pysjer( 50 el 56), ull-lue(minste str), bleier, babyolje, ammeinnlegg(ull&engangs), bilsete, vogn, vognpose, kurv/seng med 1-2 sett sengetøy. Kosedress(minste str). Her har jeg faktisk ikke ordna noe mer! Får baby i starten av desember... Tenker at alt annet kan ordnes når babyen er vel ute, mannen får få en handleliste og fikse mens jeg er på barsel ;) Sist jeg fikk barn fylte jeg opp med ALTFOR mye i minste str, gjentar ikke den tabben for å si det slik ;) Har babytepper, kurv+sengetøy, babygym og bittelitt klær fra førstemann.

Skrevet

spennende :)

Vi fikk masse gaver sist, og det meste tøyet var i 56... Et tips her er å si tusen takk, og stikke til nærmeste butikk og bytte til større str... Sannsynligvis er du mer glad for noe i hver str enn 20 skift i str 56 :S

Ting som kan være ok å ha i hus er vel....

- vogn

- vognpose

- bilstol om dere trenger det

- seng/soveplass

- liten dyne med et par trekk skift

- skinn til å ligge på

- laken til seng/vogn

- gulpekluter

- smukk (?)

- teppe til babyen, jeg sverger til helseteppe av ull

- hentesett

- ullsokker

- utedress (husk at babyen er liten, så myk ull er kanskje like greit som noe tykkere og stivere...)

- lue, vi ble anbefalt å ha med noen luer til å ha inne på føden sist, men da var det sommer så vi trengte ikke, men barselavdelingene er av og til kjølige... Så jeg kjøpte et par bittesmå rimelige fra hm i tillegg til en ulllue til veien hjem

- pysj, eller heldress som er behagelig å ligge i

- ammebh

- behagelige klær til deg

- store bind (ja, du får på de fleste føde/barselavd. men en dag reiser man hjem....)

De fleste fødeavdelinger tilbyr deg å låne klær til babyen der. Jeg persolig synes det var veldig stas å ha med egne klær til barseltiden på føden også. Vi trengte ikke mye, så denne gangen tar jeg med en ullpysj i str 50, noen sokker, ullsokker, en eller to bodyer og en bukse. I tillegg tar vi med hentesett, som er beregnet for turen hjem. Det består for vår del av ullbukse/body, sokker, nydelig heldress og noen søte sokker... Og så har vi en fin ullposesak fra nøstebarn etter eldste, med tilhørende votter og lue som blir utenpå der igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...