Lillemy89 Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 jeg er litt usikker på hva jeg trenger å ha klart til babyen når han kommer. med tanke på hva slags klær, antall klær, og i hvilken str. ( ha litt i str 50-56?) jeg har termin i starten av januar så varmt må han ha iallefall om det er noen som har en klar tanke om dette, som kunne ha hjelpet meg. hadde jeg blitt kjempe glad
Gulljentene Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Ihvertfall 1-2 sett med ullbody&bukse(50-56 str), en tykk vogndress(56), 1-2 pysjer( 50 el 56), ull-lue(minste str), bleier, babyolje, ammeinnlegg(ull&engangs), bilsete, vogn, vognpose, kurv/seng med 1-2 sett sengetøy. Kosedress(minste str). Her har jeg faktisk ikke ordna noe mer! Får baby i starten av desember... Tenker at alt annet kan ordnes når babyen er vel ute, mannen får få en handleliste og fikse mens jeg er på barsel Sist jeg fikk barn fylte jeg opp med ALTFOR mye i minste str, gjentar ikke den tabben for å si det slik Har babytepper, kurv+sengetøy, babygym og bittelitt klær fra førstemann.
juliogjuleprinsesse Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 spennende Vi fikk masse gaver sist, og det meste tøyet var i 56... Et tips her er å si tusen takk, og stikke til nærmeste butikk og bytte til større str... Sannsynligvis er du mer glad for noe i hver str enn 20 skift i str 56 :S Ting som kan være ok å ha i hus er vel.... - vogn - vognpose - bilstol om dere trenger det - seng/soveplass - liten dyne med et par trekk skift - skinn til å ligge på - laken til seng/vogn - gulpekluter - smukk (?) - teppe til babyen, jeg sverger til helseteppe av ull - hentesett - ullsokker - utedress (husk at babyen er liten, så myk ull er kanskje like greit som noe tykkere og stivere...) - lue, vi ble anbefalt å ha med noen luer til å ha inne på føden sist, men da var det sommer så vi trengte ikke, men barselavdelingene er av og til kjølige... Så jeg kjøpte et par bittesmå rimelige fra hm i tillegg til en ulllue til veien hjem - pysj, eller heldress som er behagelig å ligge i - ammebh - behagelige klær til deg - store bind (ja, du får på de fleste føde/barselavd. men en dag reiser man hjem....) De fleste fødeavdelinger tilbyr deg å låne klær til babyen der. Jeg persolig synes det var veldig stas å ha med egne klær til barseltiden på føden også. Vi trengte ikke mye, så denne gangen tar jeg med en ullpysj i str 50, noen sokker, ullsokker, en eller to bodyer og en bukse. I tillegg tar vi med hentesett, som er beregnet for turen hjem. Det består for vår del av ullbukse/body, sokker, nydelig heldress og noen søte sokker... Og så har vi en fin ullposesak fra nøstebarn etter eldste, med tilhørende votter og lue som blir utenpå der igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå