Tussimamma Skrevet 31. oktober 2010 #1 Del Skrevet 31. oktober 2010 Uff, er bare deppa for tida...Hadde en MA for nesten 2 uker siden, og på fredag fikk vi vite at et vennepar av oss skal ha i mai, bare 14 dager før vi egentlig skulle hatt! Hadde vært så fantastisk gøy og fått barn på likt! De vet ikke at jeg ar gravid og mistet, så jeg prøver å være glad på deres vegne, men kjenner at jeg nesten ikke orker å snakke med de! Det er så slitsomt...I tillegg har vi et vennepar som nettopp har fått, og et som skal ha nå straks. Så det er mye gravide prat, som jeg liksom ikke orker å være med på...Prøver å fokusere på andre, hyggelige ting, men blir jo minnet på det hele tiden!! Skulle ønske dette "tungsinnet" bare kunne gå over! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503179-deppa/
me5 Skrevet 31. oktober 2010 #2 Del Skrevet 31. oktober 2010 heisann.... Sammer her..... men jeg sliter nok ikke så mye med alle graviditetene rundt meg..... jeg har tenkt som så at nå er det bare å vente på at kroppen er klar så vi også kan sette i gang .... jeg hadde jo sagt til mine venninner at jeg var gravid så vi har jo mesten snakket mer om min MA enn deres graviditet.... men nå håper jeg bare på at jeg blir raskt gravid igjen...... har du noen barn fra før??? Jeg har 2 stk fra før og det er jo klart at jeg tror det er lettere å komme seg ovenpå når man har noen fra før..... tomrommet forsvinner fortere,,,, selv om det ikke går vekk!!!! kankje det hadde vært lurt for deg å snakke om det som har skjedd til dine venninner og kanskje speielt til hun som er gravid.... det kan være mye støtte å få..... lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503179-deppa/#findComment-142503262
gulda Skrevet 1. november 2010 #3 Del Skrevet 1. november 2010 Var i helt samme situasjon, og det er som å få salt i sårene! Unnder andre lykken, men blir ekstra minnet på hva en selv har mistet.. Hadde også et vennepar som hadde termin rett før oss. Gledet meg sååå til å fortelle om graviditeten, for jeg var sikker på at hun også var gravid! De rakk å dele med oss rett før vi mistet, og en dag hun spurte om jeg også var gravid, knakk jeg bare sammen. Det er vanskelig for andre som ikke har vært gjennom det å skjønne hvordan det er. Hun har snakket i vei om alt det gøye, om forberedelsene, og liv i magen osv. Har vært umulig for meg å kjenne udelt glede! Og hadde jo så lyst at vi skulle få på samme tid. Jeg har nå blitt gravid igjen, og da er det selvfølgelig mye lettere å kjenne på deres glede! Føler meg skikkelig egoistisk, men det å miste er virkelig en stor sorg. Ønsker deg lykke til! Det er ikke det minste rart at du føler deg litt nede -tapet er jo fortsatt ferskt. Håper spiren sitter for dere så snart dere er klar, og at du kan begynne å drømme igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503179-deppa/#findComment-142504416
prøverigjen:) Skrevet 1. november 2010 #4 Del Skrevet 1. november 2010 skjønner at det ikke er så lett!!!! hadde en MA for litt siden selv, og hadde mye behov for å snakke om det, tenker meg at når du bare er to uker etter du har hatt MA og at du har mye hormoner i kroppen fortsatt og kanskje er sliten og, jeg følte meg først som meg selv igjen 5 uker etter utskrapningen(måtte ha utskrapning etter MA), da var og g.-test blitt neg. er jo tungt det første trimesteret,,, det er visstnok lettere å bli gravid etter abort, så vet ikke hva du ble anbefalt, men kanskje du må vente en syklus, så kan det jo hende at du blir gravid med en gang igjen etterpå.. vet ikke om det er noen trøst men, da er du kanskje bare 3mnd etter,,,ja at du da får barn i august i stedet for nå som du kanskje skulle hatt i mai.... dette tungsinnet går over, kan jo bare snakke av erfaring men jeg var kvitt det etter 4-5 uker ca etter utskrapningen. masse store klemmer til deg og ta godt vare på deg! lykke til håper du blir gravid igjen med en gang!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503179-deppa/#findComment-142505953
Tussimamma Skrevet 1. november 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 1. november 2010 Takk for alle gode ord! Vi er så heldige at vi har 3 barn fra før, så jeg har jo nok å holde på med! Visste ikke egentlig om jeg var så fornøyd med å være gravid, men da jeg mistet ble jeg klar over hvor utrolig innstilt jeg var blitt på det! Nå er det jo bare det som står i hodet på meg! Spiller nok en rolle at mange rundt meg er gravide også... Så nå er det bare å kjøre på igjen! Selv om man blir jo litt redd for at det skal skje igjen... Har i grunnen ønsket og snakke med min gravide venninne, vet jeg hadde fått mye støtte. Er bare det at det alltid er barn rundt oss!! Har vært veldig bra å ha dette forumet! Lykke til dere også, håper det klaffer fort for oss alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503179-deppa/#findComment-142507493
me5 Skrevet 2. november 2010 #6 Del Skrevet 2. november 2010 Ja jeg tror det er veldig bra å få prate om det... liksom få pratet seg litt ferdig med det...... Jeg syns jeg prater om dette hele dagen..... begynner snart å bli lei selv å prate om det... men kjenner jo også enda at jeg syns det er dumt at jeg ikke er gravid lenger...... men jeg har ingen problem med å takle de to som er gravide rundt meg..... jeg har jo pratet en del i telefonen med de fordi jeg hadde heller ikke sagt noe til ungene... enda så det har jo blitt snakket litt i koder..... men jeg er enig i at dette forumet har vært veldig bra.... jeg har jo vært veldig aktiv til tider og fått ned mye tanker.... og da er det bra å kunne høre at andre også sliter...... og så er det jo bra at vi alle er foskjellige og takler det på hver vår måte og kan bekke hverandre opp!!! Ja nå må vi bare x fingrene at vi snart er på banen igjen..... jeg er iallefall klar som ett egg!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503179-deppa/#findComment-142510871
TONEbabe Skrevet 5. november 2010 #7 Del Skrevet 5. november 2010 Skjønner at du synes det er vanskelig når det er mange rundt deg som forteller at de er gravide, eller som snart skal ha barn. Det er litt sånn for oss også. Mange venner som er langt på vei, og flere som akkurta har fortalt at de er gravide, og vi har akkurat mista (2 uker siden). Man må bare prøve å takle det og fokusere på fremtiden, at man snart skal prøve igjen, og at man skal være glad på venners vegne. Synes det er veldig godt prate om hendelsen, vi rakk jo å fortelle nærmeste venner og familie (hadde akkurat passert uke 12 da vi fikk vite om MA), og det har hjulpet meg mye. Synes jeg får mye positivt ut av dette forumet jeg også, det er så godt å dele tanker, bekymringer, gleder, sorger og frustrasjon med andre som er i samme situasjon samtidig som en selv. Det er ikke helt det samme å snakke med noen som har opplevd det for flere år siden, og som har fått alle barna sine liksom.... Tålmodighet er en dyd! Men, den som venter på noe godt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142503179-deppa/#findComment-142524210
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå