Puppemamma Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 hva slags musikk tar dere med på fødsel?? Jeg har tenkt til å ta med noe relax-cd, men er usikker på hvordan annen musikk som kan være fint.... noen tips?
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg skal ha med litt forskjellig, men tenkte på Enigma og Deep Forest. Er veldig glad i den type musikk da Celtic circle cd'ene er også bra, samlecd'er med mye rolig på. Og så kanskje noe filmmusikk, mye der som er både beroligende og godt å høre på. Musikken til Ringenes Herre f.eks Ser for meg at det kan bli stress å ha med typisk treningsmusikk, som trance, techno og sånne ting. Tror nok at det er best med alt som roer (men jeg har ikke vært med på dette før, så det er bare magefølelsen som snakker), i alle fall for meg Vet ikke om det kan være like bra med radio? Gjør det kanskje lettere å dra fokuset vekk fra smertene, men hvis det ikke er noe bra på, så blir man kanskje enda mer frustrert Vi må nok bare prøve oss fram til det som passer oss!
Baby Bliss Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg skal ha med meg mac´en min og en søt liten høytaler. Har Spotify-konto (premium så jeg slipper all reklamen), så da har jeg tilgang på mer eller mindre alt jeg vil ha... Regner med det blir litt Ray LaMontagne, John Mayer og Paolo Nutini iallefall (herlig rolig musikk som er verdt å sjekke om du ikke har hørt om dem). Man trenger "invitasjon" for å kunne lage seg en slik konto, men om dere ikke har noen til å "invitere" dere har jeg fortsatt noen invitasjoner igjen å dele ut! Jeg er iallefall totalavhengig av musikk og tror det vil være til stor hjelp under fødsel!!
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Skulle gjerne hatt invitasjon jeg hvis du har Vet ikke helt hva jeg skal ta med, men noe må det bli. Noe celtic av no slag og noe rolig metal tenker jeg!
Træægtrønder`n :) Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Har tenkt litt på dette, men er ikke sikker hva jeg tar med. Men tar dere med laptopen på fødestuen altså? Eller hva tar dere med musikken på? Føler meg litt dum hvis jeg kommer drassende med et stereoanlegg til fødselen..
lillespire08+10 Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Forrige gang jeg fødte var det cd-spiller på fødestua. Det visste jeg om på forhånd. (stolav) men brukte tven og mtv o.l. en del også.
Baby Bliss Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 Jeg skal som sagt ha med meg laptopen til føden og en liten høytaler på størrelse med en appelsin... en annen grunn til det er at svigers bor i et annet land og gjerne vil skype når prinsen er kommet! Men er jo greit å ha tilgang på all verdens musikk, uansett hvilket musikkbehov som skulle melde seg! Hestestudina, bare send meg mailadressen din på privatmelding, så skal jeg sende deg en invitasjon til Spotify!
Puppemamma Skrevet 1. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. november 2010 hmm.. ja ser for meg at noe rolig "filmmusikkaktig" kan være fint å ha med takk for tips jenter, skal søke opp på spotify og sjekke ut på onsdag - da starter permisjonen min!!! Helt uvirkelig og rart
Hanna30 Skrevet 1. november 2010 #9 Skrevet 1. november 2010 Hvis man er såpass oppegående ennå at man ser TV og hører musikk, får man da bli innlagt? Jeg ble sendt hjem og fikk ikke komme før riene var så intense at det eneste jeg greide var å ligge i senga og sparke av smerte. Det var to timer før han var ute. De ville sende meg hjem da også da, men skulle bare se det an litt. Kan liksom ikke se for meg fødsel med musikk og sånn jeg, men alle fødsler er vel forskjellige:)
Puppemamma Skrevet 1. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2010 huffda det hørtes smertefullt ut!! jeg har aldri født før, så vet ikke jeg altså... men de råder jo til å ta med noe avslappende musikk hvertfall.
Hanna30 Skrevet 1. november 2010 #11 Skrevet 1. november 2010 Må legge til at jeg hadde ingen dramatisk fødsel eller noe altså! Men det er jo vondt liksom, og jeg kunne ikke ha greid å høre på musikk. Tidligere i forløpet hadde jeg greid det, men da fikk jeg ikke komme på sykehuset. Så hjemme kan jeg jo skjønne at man kan høre på musikk. Men som sagt, vet jo at alle fødsler er ulike, greier bare ikke å forestille meg det:) Jeg hørte ikke engang hjerteslagene til babyen (som kjæresten fortalte etterpå at vi hørte høyt gjennom et sånt apparat gjennom hele fødselen). Konsentrerte meg bare om riene, så fikk liksom ikke med meg noe annet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. november 2010 #12 Skrevet 1. november 2010 hehe, enig m Hanna30- musikk under fødsel har vært helt uaktuelt for min del også, både under min lange 15-timers 1.gangsfødsel og min raske 2-timers styrtfødsel nå med nr 2. Har hatt MER enn nok med mine egne smerter egentlig, og orket verken å prate noe særlig eller langt mindre dille med pc´er eller annen musikk Mannen min fikk ikke engang lov til å røre meg fordi jeg var så "borte" i min egen lille smerteverden, hvor jeg fokuserte på å komme meg gjennom det, rie for rie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå