Knøttebabyen Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Off blir bare så stressa og lei meg =( Har vært vandt til å kjenne veldig bra med liv hele tiden (aktiv baby nesten hele døgnet,og kanskje bare to-tre timer som babyen har vært stille).. Men den siste uka har det blitt mye mindre aktivitet der inne,og ca. siste tre dagene har babyen bare vært aktiv et par timer i døgnet,ellers veldig stille der inne =( Var hos jordmor på onsdag,og da var det veldig fin hjertelyd iallefall..Men har bekymret meg sånn for dette de siste dagene at i dag måtte jeg bare ringe føden å høre om dette er normalt ( er 38 uker,og vet jo at det er mange babyer som blir roligere på slutten.. men såå mye roligere da??) De ville at jeg skulle komme inn for en sjekk,og ultralyd og alt ellers viste ikke noe å bekymre seg for.. men så ringte legen noen timer senere,og sa at ho hadde kikket på journalene mine,og at det kanskje var litt mindre vekst på babyen =(( (har fått ekstra oppfølging hele veien pga. diabetes,så er bare 14 dager siden vekst sist ble sjekket ) Legen ville bare høre åssen det gikk med meg,og om jeg hadde kjent no liv etter at jeg gikk derfra,noe jeg kunne bekrefte at jeg faktisk hadde kjent.. masse sprell og glidende bevegelser iallefall en times tid sammenhengende. Fødselen skulle egentlig settes i gang nå til onsdag,men legen ville at jeg skal kjenne etter at alt er greit i kveld,hvis ikke alt føles bra så må jeg komme opp igjen i kveld/natt ..herregud jeg vet jo ikke hva jeg skal synes at kjennes normalt.. er jo d som er problemet jo =( Og så ville hun at jeg uansett skulle komme inn i morgen tidlig,og da antar jeg at de vurderer å starte fødsel.. vil vel ikke ta noen sjanser.. Herregud hvordan skal jeg klare å komme meg gjennom denne natten?? Gruer meg så forferdelig til å sitte alene å tenke å bekymre meg,kommer vel neppe til å få sove noe=( Ble visst litt langt dette her,men måtte bare få det ut..
Puppemamma Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 hei! føler skikkelig med deg, vondt å være så usikker! HAdde jeg vært deg ville jeg dratt på føden for undersøkesle NÅ, for ellers kommer du til å bli helt gal av bekymring i natt - noe du absolutt ikke trenger om du må gjennom en fødsel i morgen På en annen side står det skrevet i det stoffet jeg har lest at man skal kjenne liv i minst 10 minutter sammenhengende i løpet av en dag, og hvis ikke skal man ta kontakt. Så det høres jo ut som du er trygg sånnsett men alikevel når lege osv er såppas usikker ville jeg tatt turen til fødeavdelinga- bedre å gjøre det en gang for mye enn for lite - i din situasjon vil man jo uansett ikke klare å finne ut hva som er normalt liv i magen når man selv blir så stressa osv, kan tenke meg at jeg ikke ville vært sikker på noenting kun jeg selv kunne kjenne på kroppen da. håper for all del dette går helt bra - masse lykke til!! tenk - kanskje har du en liten babys i armene dine i morgen krysser fingrene for deg:)
Snuskomrusk Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Uff, ja dette hørtes ikke noe kjekt ut Tror alle hadde blitt usikre på hva som er normalt etter en sånn beskjed fra legen. Håper du greier å slappe litt av, mest sannsynlig er alt i skjønneste orden siden du har kjent liv i dag Legene vil nok bare være på den sikre siden. Kanskje du skulle få noen til å komme og holde deg med selskap i kveld/natt, slik at du har noen å snakke med hvis du blir veldig redd? Sender deg mine beste ønsker samt en stor trøsteklem og lykke til i morgen!
Noe vakkert i vente:) Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Hei du Forstår at du bekymrer deg, det tror jeg vi alle gjør på den ene eller andre måten så langt ut i svangerskapet. Litt stress både vedrørende fødselen som er nær forestående, er alt ok med babyen osv osv. Det er flere som er blitt nattranglere her inne på natterstid, jeg får ikke sove. Sliter du med søvn i nattr så får du bare skrive, du er ikke alene om bekymringer. Det aller beste er jo når vi her inne klarer å muntre hverandre opp
Knøttebabyen Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2010 Tusen takk for svar,skjønne dere=) Er så heldig å ha verdens skjønneste søster,og en helt fantastisk mann som lover å ikke la meg være våken alene i natt,hvis jeg trenger de =) Har ikke kjent så mye mer aktivitet der inne,så er nokså urolig ennå,men tror bare jeg må prøve å roe meg ned og slappe av.. Er sjeleglad for at det var masse aktivitet der inne en times tid i forkant av at legen ringte,ellers hadde jeg nok ikke klart å være hjemme i natt. Men er vel større sjanse for at jeg klare å slappe av og hvile litt her hjemme,enn hva jeg hadde klart på sykehuset i natt uansett,og de hadde nok ikke gjort noe før i morgen likevel tenker jeg. Blir vel mest sannsynlig satt i gang i morgen tenker jeg,for det er vel neppe no vits å la meg gå å slite meg ut med bekymringer i to dager til..er jo planlagt i gangsetting på onsdag likevel. Er så ekkelt å tenke på at den lille kanskje ikke får den næringen den trenger =( Jammen godt jeg skal inn til sjekk i morgen tidlig,jeg blir i allefall veldig godt passet på,og de er virkelig helt fantastiske.... Og igjen: tusen takk for svar dere =) Orker ikke snakke allverdens med de rundt meg om det heller,så det var deilig å få luftet det her inne =))
Fru.Antonsen Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Du er heldigvis så heldig at de tar dette seriøst. Om så fødselen blir startet så gjør de det fordi de vil at alt skal gå rett for seg. Slapp heller av, du vet jo at du kjenner liv der, og at ja kanskje blir du satt i gang imorgen eller en annen av de nærmeste dagene. Sender varme klemmer og tanker jeg, Dette ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå