Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Fikk påvist infeksjon i livmora når jeg var på 9 ukers kontrol hos legen her om dagen... Livmoren var hoven og forferdelig vond når han undersøkte. Har gått på antibiotika i 3 dager nå, å syns det bare blir værre! Han sendte henvisning til sykehuset, men har ikke fått time enda.. Er mest sansynlig noe rester igjen i livmora etter fødsel:( Ikveld har jeg hatt skikkelig kramper nederst i magen, masse utflod samtidig som jeg har holdt på å kaste opp flere ganger.. Magen har blitt skikkelig stor neders (ser ut som jeg er 15 uker på vei) så er den mega HARD der nede. Helt opp til navlen. Trodde det var fare for å bli steril med en slik infeksjon?! Nå har jeg to barn da, så superkrise er det jo ikke, men alikevel.... Hadde infeksjon i eggstokkene for to år siden.. Hvor lenge kan jeg gå slik da?! Å skal det liksom ikke bli bedre av antibiotika?! Lillegutt på 9 uker sprutgulper og har smådiarè av antibiotikaen min også.. Så skal jeg gå på den i 15 dager!
Gjest ->>- Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Ring legevakten eller føden på sykehuset du tilhører. I kveld.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Er det SÅ hast?! Virket jo ikke sånn på legen når han fant ut at jeg hadde infeksjon? Nå ble jeg nervøs her... HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Det kan være at du må ha en annen type antibiotika, du bør kontakte legevakten siden du ikke har blitt bedre og fått flere symptomer. Lykke til.
Gjest ->>- Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 Du beskriver at du har en påvist infeksjon som fremstår verre etter noen dager på antibiotika. Selvfølgelig skal du da få råd fra helsepersonell og ikke fra et nettforum. Det koster deg få kalorier å ta en telefon til legevakten i kveld, mens det potensielt sett kan gi ganske alvorlige konsekvenser om du har en kjip infeksjon og antibiotikaen ikke gjør det den skal.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Du trenger ikke bli småspydig da pila, hehe. Nei det er ikke noe tiltak å ringe legevakta, men det blir tiltak om de vil ha meg inn, å hele familien må bli dratt med siden jeg ikke er ferdig med lappen enda.. Hva slags alvorlige konsekvenser tenker du på da? At jeg blir steril, eller andre ting? Jeg har ikke feber da. Det hadde jeg kanskje hatt om det var krise? eller? HI
Gjest ->>- Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Ja, du hadde antagelig hatt feber da. Tror jeg. Men jeg er ikke lege og du bør ikke ta til deg mine medisinske råd når det gjelder noe som er potensielt alvorlig. Ring legevakten og spør dem, de kommer ikke til å tvinge deg noe sted, men de kan gi gode råd. Så vidt jeg vet kan enhver infeksjon i verste fall føre til sepsis som kan føre til død. Stort sett gjør de jo ikke det. Men det er sikkert ikke spesielt kult å måtte akuttinnlegges for å fjerne livmor e.l. heller.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #8 Skrevet 31. oktober 2010 takk for svar! ringer legevakta nå, så da får jeg se hva de sier.. HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 Selvfølgelig tar du kontakt med legevakt. Ved ALLE infeksjoner skal man etter tre dager på antibiotika se en klar bedring. Ved forværring er det faktisk alltid et svært dårlig tegn. Det kan være at infeksjonen er så stor at du trenger en utskrapning, og dette er ikke noe du skal gå å vente på. Selv om du har to barn skal du ikke behandles som om det er helt greit at du kanskje mister livmora di i løpet av uka. Og som pila sier; sepsis er et høyst aktuellt alternativ, og sepsis kan utvikle seg over svært få timer (har vært med å forsøke å behandl et tilfelle som gikk fra helt frisk til død på 6 timer pga en ukjent infeksjon i magen). Så at du "bare har vondt og er i dårlig form" nå er ingen garanti på noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #10 Skrevet 31. oktober 2010 Venter på tlf fra legen på legevakten nå... Samboer sier jeg ser sliten ut, og blank i øya. Har vært veldig trøtt de siste dagene også.. Men har tenkt at det er pga. antibiotikaen at jeg er slik. Hva gjør de på legevakta om jeg må inn dit ikveld da? De tar vel ikke GU der? Å må de drive å holde på inni der isåfall? Når legen tok GU på meg når jeg var der nå på kontrollen, så begynte jeg å grine fordi det var så vondt når han kjente på livmoren.. Blir helt uvel av å tenke på at de må holde på oppi der igjen, nå som det er enda vondere.. Har nok en tendens til å ikke ta ting som gjelder meg alvorlig.. Syns liksom det er for ille å måtte vekke baby og 3 åring for at jeg skal på legevakta, når det kanskje ikke er nødvendig liksom.. Men det er nok bare idioti, hehe... Håper virkelig ikke jeg mister livmora mi.. Hvordan er det å leve uten livmor? Blir man mandig da? nei nå var det mange tanker som surret oppi hodet mitt kjenner jeg.. HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #11 Skrevet 31. oktober 2010 Har dere ikke noen besteforeldre, tanter,onkler eller gode venner som kan komme og sitte hjemme hos dere mens dere drar på legevakta? Barna sover sikkert uansett, hvertfall 3åringen og babyen som er såpass liten er det lettere å ta med. Når det gjelder å leve uten livmor, så er jeg ganske sikker på at det er bortimot problemfritt så lenge du ikke har planer om flere barn. Hormonene blir hvertfall produsert i eggstokkene og sånn jeg har skjønt det kan man beholde dem selvom man fjerner livmoren. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #12 Skrevet 31. oktober 2010 søstra mi kommer ned nå å er her hos 3åringen som sover nå, mens vi drar på legevakta.. De ville ha meg inn.. Babyen må jeg ha med siden jeg ammer å han ikke tar flaske.. Huff, jeg gruer meg skikkelig...! Tusen takk for gode svar! Dere er flotte å ha når man er litt i tvil på hva som er riktig å gjøre.. HI
Himmel og hav Skrevet 31. oktober 2010 #13 Skrevet 31. oktober 2010 Lykke til! Håper det går bra med deg!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #14 Skrevet 31. oktober 2010 Sørg for å bli undersøkt på nytt mtp rester av morkake! Har hørt om at dette kan overses, og at det ikke ble oppdaget på UL. Er det rester, må du ha utskrapning. Du kan bli kritisk dårlig av livmorbetennelse, så stå på krava!!! Be om å bli sjekket på nytt!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #15 Skrevet 31. oktober 2010 Så godt at du faktisk hørte på oss da (jeg svarte lengre opp), man SKAL ta underlivsinfeksjoner på alvor etter en fødsel, fordi det er i bunn og grunn et digert sår som skal heles der, og det er så mye som kan bli betent. Er liksom ikke som å kutte seg i fingeren. Håper du får god hjelp og blir fort bra igjen. Gi oss en oppdatering da når du kommer hjem. Også glemte jeg jo å skrive at du kan få taxi eller ambulanse om du ikke selv kan kjøre og mannen er bundet av barn, men nå er dere nok dratt.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #16 Skrevet 31. oktober 2010 Først nå blir det oppdaget? Jeg hadde også det, tredje dagen etter fødsel ble jeg syk og fjerde dagen holdt jeg på å dø. Etter 3 uker med antibiotika (10 dager intravenøs) var jeg frisk. Mitt råd - kom deg til lege nå! Jeg fikk blodforgiftning også, tro meg - det vil du ikke ha!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #17 Skrevet 31. oktober 2010 Godt du dro på legevakta. Ønsker deg masse lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #18 Skrevet 31. oktober 2010 Håper det gikk bra med deg, men regner med at du ble innlagt på sykehus. God bedring
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #19 Skrevet 31. oktober 2010 Hei igjen! Fikk ny antibiotika så måtte jeg bare vente på brev i posten fra sykehuset sa legen... Følte ikke hu tok det så alvorlig, så følte meg mer eller mindre dum som kom..hu tok en rask gu på meg å det virker som det er spredd seg til eggstokkene også.. får håpe de medisinene jeg fikk nå hjelper da. Var to typer antibiotika som jeg skal ta 3 ganger daglig. 6 piller i døgnet.. hu sa baby tålte dem så jeg håper det.. Tusen takk for alle svar ! HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #20 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg ble innlagt med en gang (men det var bare 1 uke etter fødsel altså) og innlagt med babyen hos meg. Fikk penicillin intravenøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå