Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Lurte på om noe vet noe om når det er "trygt" å dra på ferie etter innsett? Mener å ha lest et sted at en ikke bør reise med engang eller bade i basseng eller sjøen pga infeksjonsfaren.
Katten74 Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Vi reiste til Hellas i sommer en uke etter insett. Sa ifra om det til klinikken, og fikk beskjed om å kose oss:-) Jeg badet i sjøen, drakk litt rødvin, og tenkte minst mulig på det. Og der var den i boks gitt!! Det var vårt femte forsøk, og det forsøket jeg tenkte mist på grunnet ferie og avkobling. Så jeg tror nok bare du kan kose deg og leve som vanlig. Lykke til:-)
MK73 Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Du kan bare reise, det er ikke noe problem. Det er bare å kose seg på tur! Jeg hadde gjerne dratt på ferie kort tid etter innsetting - men hvis du er i tvil så er det greit å sjekke med klinikken. Ta hensyn til infeksjonsfaren når det gjelder basseng, boblebad etc - men ellers er det bare å kose seg. (Så anbefales det jo å leve som om man er gravid mhp mat og drikke.)
AS-81 Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 hei, jeg skal selv på reise i desember etter innsett. snakket med sykehuset og de sa at det skal ikke være noe problem. Det hjelper kanskje å få tankene opptatt med noe annet:) lykke til:)
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 1. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2010 Ringte du ullevål AS-81 og spurte om det? Hva sa de om innsett datoen din da? Tør ikke bestille noen tur enda , da jeg er livredd jeg skal bli drit dårlig. Så jeg tror jeg kommer til å overføre den ene uka mi til neste år.
AS-81 Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 ja, jeg ringte og spurte, de mente jeg ble ferdig før det. har ikke fått noen dato ennå, og det bekymrer meg litt..men jeg krysser fingrene. nå er det bare to uker til med spray! puh! har ikke merket særlig bivirkninger, men merker at jeg er utålmodig på å komme meg videre i prosessen. jeg har også tenkt på hvordan formen kan evt være, men jeg får ta det som det kommer...hvis dette ikke vil falle på plass, så vil jeg ihvertfall ikke være hjemme..*frustrert/spent*
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 2. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2010 Har bare en uke igjen på spray jeg da. Veldig spent men tenker ikke så mye over det om dagen. Litt usikker på hva folk gjør rundt innsett og ruge perioden ang sykemeldig. Vet man får de tre dagene automatisk, men er det noen som forlenger den sykemeldingen!?
håpefull *er mamma* Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Noen forlenger sykemeldingen. Jeg har gjort begge deler, og trives best med å forlenge noe. Dette må du nok gjøre hos fastlegen din ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå