Gå til innhold

Dere som bare pakker EN bag, hva har dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke mulighet til å bli kjørt i egen bil til føden, så jeg kommer til å pakke bare en fødebag både til fødsel og barsel.

Foreløpig innhold:

2 kosedresser

2 ammebh'er

2 ammetopper

3-4 sett med sokker og store truser (satser på å bruke nettingtruser også)

1 par raggsokker

Tøfler

Morgenkåpe

Pysj

Ammeinnlegg

Toalettsaker (alt jeg trenger om jeg skulle reise bort i miniforpakning, inkl litt makeup)

Kamera m/lader

Mobil m/lader

1 pakke nattbind

1-2 sett med babyklær (body, sparkebukse, tynn ull-lue) + hentesett

Kjøredress til baby

Noen energibarer til meg

Et par skift med sokker, truse og t-skjorte til far.

Regner med vi pakker med litt niste til far når vi drar og kjøper et par flasker cola kanskje (energidrikk liker jeg ikke).

Er det noe viktig jeg har glemt her?

Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg ikke til å ha behov eller overskudd til å få noe nytte av lesestoff, og musikk hører jeg normalt ikke på annet enn når jeg kjører bil :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei mitt innhold i fødebagen blir likt ditt men jeg skal også ha med ett par sjokolader (fikk fortgang på melkeproduksjonen min sist av sjokolade) og ett par glass med sviskemos/sviske saft for fordøyelsen blir ofte treig etter fødselen. Man får ofte diare i forkant og så stopper det helt opp i løpet av fødselsdagen og det er grusomt å være forstoppa under barseltiden.

Masse lykke til.

Skrevet

Sjokolade bra for melkeproduksjonen???

Det har jeg ikke hørt om før :)

Skrevet

Jeg ville også hatt med meg sjokolade. Jeg fikk akutt behov for sjokolade rett etter fødsel, men alt var stengt. Jeg spiste masse brødskive, men jeg tenkte likevel bare på den snickersen. Mannen var oppe kl 08 neste morgen for å kjøpe. Så det kommer jeg til å ha på lur denne gangen :P

Jeg hadde overskudd til lesestoff, men jeg klarte ikke å konsentrere meg om det som sto i bladet likevel. Jeg satt bare og tittet på jenta mi og tenkte at jeg var så heldig så heldig. Følte at jeg gikk på speed, og hadde ikke ro i ræva til å lese. Men kan være kjekt å ha på lur likevel ;)

Skrevet

evt ørepropper og sånn du legger over øynene, jeg kom på 3-mannsrom, sov ikke 30 min i strekk på 3 dager.. sån noe blir enn ikke en god mor av, du har muligheten til og la ungen ligge ute hos barnepleierene om du MÅ sove. elles så hører du jo sikkert din egen unge uansett.. det er noe med instinktet.. ;)

evt bare noe for og stenge ute lyset.. penn og papir, kan vøere godt og få følelsenen ned på papir..;) skrive sine første tanker ned som mor.. gøy og legge i baby boka.;) Ellers så gikk jeg vel rundt i sykehus shorte og nettingtruse mye av tiden.. men var sommer og VELDIG varmt.. tok på meg en bukse når jeg rakk ut for og spise. jeg hadde i allefall altfor mye med meg.! hehe

Skrevet

Herregud så tung den bagen er :S

Har ikke tatt med noe spesiellt unødvendig - stort sett det som står på lista over her... grøss

Skrevet

Har kun én bag og har pakket ganske likt som deg.

Minus: ammetopper, nattbind - også har jeg kun med et sett til babyen.

Men pluss: purelan, lactasyd pumpeskum og ørepropper.

Kommer til å kjøpe litt sjokolade og diverse tenker jeg, og et blad. Ikke bok, for den leser jeg aldri i når jeg er borte...

Husk helsekortet da ;) Og småpenger :)

Tror vi klarer oss med dette gitt, syns mange pakker som om de skulle på to ukers ferie hehe... Ikke liker sykehuset det, og det er jo veldig unødvendig med for mye.

Skrevet

Det er nok ikke anerkjent eller forskningsbasert men det hjalp meg. Jeg slet med å komme igang med melkeproduksjonen sist og jeg hadde hele tiden lyst på den snickersen men hadde ikke med meg, fikk besøk av en venninde som hadde hadde stresset med melken selv hun hadde fått sjokolade tipset så hun hadde med en og den smakte helt himmelsk og gav meg energien jeg manglet og melken kom for fullt.

Det handler nok ikke egentlig om sjokoladen men energi mangelen, en fødsel er tøff på kroppen og større fødeavd er enda verre vi var 8 på 6mannsrom pga overfylt avdeling og det ble ikke noe søvn og jeg var utslitt, stressa og lei meg. Babyen ville bare drikke men jeg hadde liksom ingenting og vekten gikk nedover 0,5kg gikk han ned de første 3 døgnene.

Jeg skal ihvertfall ha med snickers denne gangen mest fordi den smakte så vanvittig godt.

Skrevet

Toalettpapiret på sykehus er ikke særlig mykt, så jeg har pakket med meg en lambi dorull også! :)

Skrevet

Pratet netopp med mannen som er på veg hjem fra jobb og ba ham kjøpe sjokolade, iskaffe og cola til meg lol

Har ikke sagt at jeg har hatt rier siden i dag morres enda, tipper han får litt hetta når han kommer hjem ;)

Helsekortet og penger er selvsagt, men det glemte jeg såklart på lista... :)

Skrevet

Hehe, håper det blir et gledessjokk da :D

Skrevet

Han er nok litt forberedt, for jeg begynnte så smått i går, men da var det bare murrnger... ikke 10 min intervaller slik som nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...