Gå til innhold

Vanlige våtservietter vasker faktisk bort oljemaling!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ett innlegg for lenge siden om akkurat det samme. Var en mor som hadde malet hjemme, å hadde masse maling på hendene. Så skulle hun skifte på ungen sin å da smittet malingen av på våtserviettene.

Trodde bare sånn passe på dette da jeg leste det, å mente at hun kankje hadde tatt feil av oljebasert og vannbasert maling.

Men neida! I dag hadde sønnen min det moro mens mammaen uheldigvis hadde sovnet på sofaen (etter en lang våkenatt pga lillesøsters tannfrembrudd). Han kom seg inn på rommet vi pusser opp, å klarte å åpne 1boks med oljelakk og ett spann med grunning.

Jeg ante uråd da jeg luktet løsemidler i luften, å sprang inn på rommet. Der stod 3åringen min glad og fornøyd, å hadde "hjulpet" pappa med oppussingen :P

Han hadde oljelakk på hendene og i ansiktet. Ville nødig vaske han med WhiteSprite rundt munnen, så da kom jeg på det innlegget jeg hadde lest for lenge siden. Så tenkte jeg skulle prøve det. Libero våtservietter.

Å joda, jaggu meg så fikk jeg ansiktet fri for oljelakk med bare våtserviettene!!!! Så neste gang dere maler, så bare bruk våtservietter som whitesprit, det funker like bra!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det fordi det er olje i de serviettene, og olje fjerner olje? Eller er jeg helt ute og kjører nå? :)

Skrevet

det kan godt hende, vet ikke. Ble bare litt foruroliget da serviettene som liksom skal være så myk og god på huden. Vasket bort oljemalingen.

Skrevet

Det er oljen ja. Vanlig olivenolje eller annen matolje funker like bra :o)

Skrevet

Ja, det er fordi libero sine våtservietter inneholder mye olje og er forholdsvis fuktige i forhold til mange andre våtservietter. de inneholder ikke kjemikalier selv om de fjerner oljemaling. man skal vaske bort oljen med det samme den er basert på, altså fjerner man vannmaling med vann og oljemaling med olje, eller sterkere saker ;)

Skrevet

Det var vel ikke akkurat noen nyhet!

Du kan like gjerne bruke smør eller matolje - det gjor samme nytte og er slettesikke farlig det heller)

Skrevet

Ja, husker bare at da fader'n jobbet på Fabrikken da jeg var liten, så vasket de bort olje fra hendene med en spesiell fettsåpe. Tror ikke det er noen grunn til bekymring, jeg. :) Men så brukte vi sjelden våtservietter, siden frøkna her fikk bleieutslett av dem. Det var vel mest fordi vi ikke lot huden lufttørke, men bare satte på ny bleie med en gang, uvitende som vi var. :)

Skrevet

Likt løser likt, det er ikke noe mer hokus pokus enn d egentlig!

Skrevet

Natusan sine våtservietter tar også bort malingflekker. Det fant jeg ut når mannen min malte huset vårt og var inne på toalettet og vasket seg (og det var malingflekker på det hvite baderomsinnredningen). Malingflekken forsvant fort når jeg brukte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...