Gå til innhold

Trenger råd ang babyens vekst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 4 uker siden var jeg på ul og da lå småen på 80percentilen. Nå i uka var jeg på ny ul, denne gangen ligger han på 49percentilen. Han har altså veket 31% fra egen kurve. Jeg mente dette var mye, men gynekologen sa "nesj, det gjør ingenting". Jeg er ikke beroliget likevel, er det andre som hadde vert bekymret for dette? Noen som har erfaringer eller meninger om saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nå 33 uker på vei, forresten.

Skrevet

Hei.

Jeg hadde lignende erfaring i mitt første sv.skap det bekymret meg mye. Babyene vokser gjerne litt i rykk og napp og målingene avhenger litt av babyens leie samt hvor pirkete den som måler er. De estimerer vanligvis ca vekt og lengde ved termin min ble estimert til 4kg ved termin, 3 uker før han ble født en uke senere og var da 4 kg så jeg bryr meg ikke om hva de måler seg frem til det ser ikke ut til å stemme helt likevel det gir bare en viss peikepinn på størrelsen.

Er det noen andre tegn til vekstavvik? Hvordan ligger sf mål?

Skrevet

Er enig i at det ikke høres særlig kjekt ut. Men i følge min lege er usikkerhetene ved slike målinger så stor at så lenge man ikke har andre indikasjoner på at noe er galt er det lite vits.

Og de bommet med 1,5kg på min nevø! - det var jo like greit for de estimerte han til nesten 6kg, og tok han derfor ut med KS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...