Gå til innhold

Er dette ok?(julegaver til datter og stedatter)

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede kjøpt julegaver til tulla vår på 6 år. Mannen har en datter fra et tidligere forhold som er 14. Datteren vår kommer til å få skøyter, nye ski og noe Barbie tilbehør. Når det gjelder stedatter, er vi helt rådville. Ikke har vi særlig god økonomi for øyeblikket heller. Er det ok å kjøpe en fiks toalettmappe med fks en maskara oppi? Hun liker å sminke seg.

Fortsetter under...

Kjeder du deg i dag og er ute etter å provoserer eller?

Du kommer sikkert til å klare det også, selv om folk skjønner at det er et tulleinnlegg er det så mange amøber av noen foreldre der ute at det faktisk kunne vært sant også og da må man liksom svare..

For det er selvfølgelig ikke greit å gjøre så forskjell på ungene!

Ungene trenger ikke få på øret like dyre gaver, det jevner seg gjerne ut etterhvert om en får littegranne mer de ene året får den andre littegranne mer det andre året. Men å la det skille mange hundre kroner, i ditt eksempel må det jo fort blir tusen kroner forkjell, det er IKKE greit!

Synes du er altfor raus ovenfor stedatteren din.

Kjøp en billig toalettmappe på H&M - tror de har noen til rundt 30 kr. Oppi legger du et hjemmelaget julekort, hvor du skriver følgende dikt:

Jeg er et lite forumtroll, så slem som bare det

Og hver gang jeg vil trolle litt, begynner jeg å le

Du er bare en stedatter, jeg liker ikke deg

Derfor blir det ingen særlig julegave på deg

Du får jo en hos mamma, det får være nok

Hos oss får du en mappe, og en brukt sokk

God jul!

Annonse

Hvis du legger oppi kinobilletter/bowlingbilletter til henne og vennene, et skikkelig sminkesett og gavekort på en klesbutikk så har du en flott gave til en 14 åring og rettferdig gave i forhold til hva dere har kjøpt til minstemann.

Hvis du har kjøpt gave til datteren deres på 6 og dere har dårlig råd burde du kanskje ha tenkt på det når du handlet svindyr gave til henne? Er du dum eller bare ute for å provosere?

Vi kjøper da ikke for 5000 kr til en stedatter. Nå kødder dere? Mannen min har sagt at det høres ut som en ok presang. Datteren hans kjøper aldri gave til faren sin, verken til jul eller bursdag. Jeg får legge ved en hårkur eller noe da. Det får holde.

HI

Annonse

Er du klar over at jenta kommer til å legge merke til den forskjellsbehandlinga? Det er ikke positivt i det framtidige forholdet. Hun kan raskt hate dere som pesten. Men det er vel det du vil..

Bare for å ha det klart, min mann på nærmere 40 snakker enda om den idiotiske forskjellsbehandlinga i gaver når han var liten og "bastard". Det blir IKKE glemt, han har dårlig forhold til det hespetreet i dag..noe de "ekte" ungene også forstår.

Dere bør kjøpe noe til MINST halve prisen. Altså 2500 kr. Egoister.

Så siden jenta på 14 år, uten jobb ikke kjøper gave til far, så skal hun bare få skvip tilbake? Da lurer jeg fælt på hva dattern på 6 kjøper som får slike flotte gaver. Og ang kommentaren om at du ikke ønsker å bruke 5000,- på stedattern...det er da ikke HANS stedatter!? Du må virkelig være skutt i hodet for å i det heletatt tenke slik. Håper aldri dattern min får en så fæl stemor som deg..

Selv om hun ikke kjøper gave til faren sin så er hun fortsatt datteren hans. Han skal være et positivt forbilde og det synes jeg absolutt ikke han er når han forskjellsbehandler barna på den måten....

Hvorfor skal den ene ungen få mer enn den andre? Hvorfor forskjellsbehandle barna? Har dere tenkt på hva det gjør med et barn?

Håper dette er et tulleinnlegg for å provosere....

MEN DET ER JO FOR FAEN LIKE MYE DATTERENS HANS SOM DERES FELLESDATTER ER !!!!!!?!?!??? er du helt amøbe i hodet?

Greit at ikke det er din datter og du favoriserer deres fellesbarn, men hun er hans barn og han burde ihvertfall gi henne en ordentlig gave. Vil du virkelig være den onde stemor eller??

Det er ikke HANS stedatter; det er DIN stedatter, men det er HANS DATTER, like mye som din datter er hans datter. sorry men det er faktisk drøyt å tro at en 14åring ikke legger merke til slik favorisering, ho vil jo at faren skal elske henne like mye som han elsker hans andre barn... Du må jo skjønne det vel?

en sminkepung er en super ide, men sleng nå med litt mer enn en lusen mascara! Kjøp noe ORDENTLIG sminke, et dyrt sminkesett. Eller ta henne med på shopping for å få et bra stemor-stedatter forhold!

Dere har jo tenkt å bruke like mye penger på jenta som venninnene til jenta gir til hverandre! Voks opp. Det sitter besteforeldre/onkler /tanter på begge sider som kommer til å mumle i det skjulte også. Så rykte får du lett. Man spør bestandig hva man har fått fra foreldrene.

Dessuten er det normalt at man får den største gaven av sine foreldre.

Ønsker hun ikke mobil, Ipod, mini-pc slik som andre ungdommer?

En mini-pc hadde nok gjort jenta stolt. Da skryter hun av dere, mens det lett blir omvendt når hun får dritt. Da må du regne med at du er stemor fra helvete hele året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...