K_77 Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Er det vi som strammer til bleiene for dårlig, eller får deres babyer også skit langt oppover ryggen når de bæsjer? Det skjer ikke hver gang selvfølgelig, men ganske ofte syns jeg... er så lei av at fine klær (spes ull som ikke kan vaskes så hardt) blir ødelagt Får ikke bort fargen, selv om jeg legger det i vann/vasker det med en gang. Snuppa er forresten 3 mnd, litt over 6 kg og vi bruker Pampers nr 3.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Ja, opplevde det stadig de første 3 mnd!! Men her syns jeg konsistensen forandret seg over natten da han var ca 3,5 mnd, så har kun opplevd det en gang siden (4,5mnd nå). Han hadde en uke hvor han ikke bare "farget" pysjamasene sin, men også "farget" madrassen i sengen MIN! Han vippet mellom str 3 og 4, og da vi byttet ble alt bra! :-)
mamman til to gutter Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Prøv et annet merke. Vi hadde samme problemer med førstemann når han brukte pampers, men kun veldig sjeldent med libero. Andre har problemer motsatt vei... Bomullsklær har jeg stort sett fått rene ved å legge dem i vann med en gang og så spraye flekkfjerner (biotex flekkfjerner pleier vi å bruke) på før vask. Når jeg skal henge det opp pleier jeg å sjekke om flekken er borte, hvis den ikke er det sprayer jeg flekkfjerner på igjen mens den fortsatt er våt og fortsetter og spraye på flere ganger, ofte til jeg ser flekken forsvinner. Til slutt vasker jeg det en gang til i vaskemaskinen. Ull har vi stort sett bare hatt i mørkeblått og da syns jo ikke fargen, så har ikke hatt samme problem der, men jeg vet det finns et såpestykke som skal hjelpe. Er ikke helt sikker på hva det heter, men jeg tror du får kjøpt det i de fleste babybutikker.
tingeling78 Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Har bare hatt det problemet når han sitter i vippestolen. Må være noe med vinkelen på stolen:) Jeg bruker zalo på tøyet og får bort flekkene. Ull kan du vaske med sitronsåpe, oksegallesåpe eller sunlight såpestykke.
Mjølkekua Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Hei! Vi har samme problemet. Jeg hadde to hvite bodyer som jeg ikke fikk vekk flekkene på, men så tenkte jeg at det var bedre å prøve flekkfjerningsmiddel (vanish) enn å kaste de. Tok litt rett på flekken og gnikket litt og lot de ligge i vann (30 grader) en stund, for deretter å ta de i vaskemaskinen. Det gikk veldig bra, og flekkene forsvant! (kan ikke garantere at de fungerer for alle altså). Snuppa var 7 kg på 3 mnd. kontroll og er vel nå 8 kg tenker jeg (straks 5 mnd). Vi bruker bleie nr 4, men vurderer å gå opp en str da hun er brei over rumpa og det er vanskelig å lukke bleia. I natt brukte jeg str 6 på henne (storebror sine) og de passet helt fint. Hun erfaktisk større rundt livet enn broren sin på snart to...
Canari Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Med lillegutt har dette skjedd meg kun de gangene jeg har brukt Libero, aldri på Pampers. Motsatt med jentungen. Barna våre er jo ikke like anatimisk, så kanskje er passformen på bleiene du bruker ikke god nok til babyen. Du kan jo prøve noen andre typer Vi bruker nå Pampers 4 (han er 4 mnd men over 8 kg, stor rumpe :-)) Brukte nr 3 til han var ca 7 kg. Men mulig må bleien høyere opp på ryggen ev strammes mere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå