Gå til innhold

Tar dere folat, omega3 og event.jerntilskudd alle her??

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med dette...folat er ok. Burde absolutt ta jern pga.tomme lagre, men jeg klarer det ikke...samme med omega3 kapslene jeg har kjøpt inn og som lyyser mot meg fra kjøkkenbenken:(

Blir uvel bare ved tanken.., men av og til tar jeg de da, kanskje annenhver dag:)

Hva med dere?? Andre nyttige tilskudd jeg har misset??

KLEM

Fortsetter under...

Samme her... Jeg tar folat hver dag, men sliter med det andre.. Har kjøpt sånn dags-doser med gravid-vitaminer, men har ikke tatt dem.. Tar ut omega3 og tar de i blant, men ikke noe mer.. Vet at jeg sikkert burde tatt mer, men gjør det bare ikke..

Annonse

Drikker Floradix ( enn så lenge, pjuk) og tar folat og sanasol.

Skal ta mine trankapsler, men jeg tar sanadol og vil ikke ha for mye A vitamin. Det blir jo dobbel dose A vitamin og det er jo ikke bra. Skal ta ekstra d vitamin i vinter og spise masse fet fisk. Kutter ut sanasol og tar trankapsler når jeg slutter å brekke meg av de:)

Kuspersille er MYE lurere enn floradix, det smaker jo godt i tillegg:) Lurt!

Husk at man skal IKKE ta jerntilskudd om man ikke har fått beskjed om dette fra lege!!!! Det er ikke bra med for mye jern heller, så derfor er det kun de som har fått påvist jernmangel og får beskjed om det fra legen som skal ta tilskudd...

Skal få kjøpt omega3 i dag, ellers tar jeg folsyra.

Men er det sånn at man kan få for mye folsyra?

Begynte å ta det for ett par måneder siden. Så etter å ha vært hos legen og tatt noen blodprøver, ringer han meg og sier noe om at jeg har et veldig høyt nivå av folsyra. spurte om jeg tok tilskudd og jeg sa ja. Det mente han jeg bare kunne droppe. Nevnte ikke at vi planla barn da.

Så har vært litt usikker på om jeg skulle ta. Tar bare halv dose nå.

Vet dere noe om dette?

Er det forresten andre tilskudd som jeg bør ta som gravid?

Ja her taes folsyrepiller hver dag. Begynte med det flere mnd foer jeg ble gravid. De jeg tar er et slags vitaminkompleks for gravide, med folsyre, andre b-vitaminer, jod, omega 3, jern, c-vitaminer og zinc. Alt i veldig forsiktige mengder. Kan ikke skjoenne hvorfor det skulle vaere vanskelig aa ta saant?

Jeg for min del sliter veldig med å svelge store tabletter, og da jeg skulle ta den store hvite tabletten i Gravid fra lifeline satt den seg fast i halsen.. Jeg fikk den nesten ikke opp, og den lagde skraper i halsen.. Så etter det har jeg droppet den :) Omega 3 går greit, og den siste vet jeg ikke helt hva inneholder, så den tar jeg bare ikke.. Jeg har et sunt og variert kosthold, så håper det går bra.. Skal til første kontroll hos legen på fredag (12+5) så da får jeg vel beskjed om hva jeg skal ta :) Det viktigste de første månedene er vel folat?

Annonse

Hei, kommer inn fra 2 tri. Jeg lurte på samme til inntil nylig og ante ikke hva jeg skulle ta og droppet da alt unntat folaten..

Legen min sa enkelt og reit ta sanna sol en skje hver dag. Da får jeg i meg det jeg trenger. De fleste vitaminer vi tar tisser vi ut uansett sa han.

Ellers sa han spis yoghurt for kalsium, melk er for kalver helt enig i det.. Så skal jeg klare emg helt fint. Og det gjør jeg også. Sanna sol smaker ikke ille smaker appelsin og har alt som er nødvendig for en gravid =)

Heisann! Ein liten kommentar ang. persille.

Homeopaten min seier ein skal unngå persille i svangerskapet då dette kan vera abortframkallande. Har også lest litt på internett om dette.

Eg hadde ikkje høyrt om det før no nylig, eg har også spist persille i løpet av dei første vekene av svangerskapet (er no 7+0), men lar no vera for sikkerhets skyld.

Vil bare at du skal vera oppmerksom på det!

Lykke til med svangerskapet ditt!! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...