Gå til innhold

Spørsmål om grøt og avføring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 4 mnd og fikk grøt første gang forrige mandag!:)

Det har gått helt fint, men i dag har hatt virket litt urolig. Vondt i magen eller noe. Så jeg må bare spørre om noen har noen erfaringer å dele:)

1. Hvor ofte er det vanlig at de skal ha avføring når de har begynt med grøt? (Før han fikk grøt hadde han avføring stort sett en gang om dagen..)

2. Blander dere sviskesaft eller malt i grøten hver gang? Evt hvor mye?

Håper på svar! :)

S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er så deilig når de små endelig begynner å spise noe annet enn pupp! Lillemor fikk også grøt fra hun var 4 mnd og som din var hun heller ikke noe plaget med magevondt etterpå.

1. De skal helst ha avføring hver dag, men hvis han får morsmelk til alle andre måltider mente helsesøster at de ikke kan bli forstoppet. Det tar av og til noen dager i mellom avføring hos lillemor og da er den ofte mørkegrønn og litt hard. Spurte hs om dette og hun sa at det tyder nok på at grøten er litt vanskelig å fordøye, men at det ikke var noen fare så lenge jeg ammet så mye. Hun mente også at jeg skulle bruke risgrøt for det var mildest for magen.

2. Lillemor synes sviskemos er helt topp. Deler ett glass på tre dager og gir dette til henne etter grøt. Hun liker grøt veldig godt og sviskemos enda bedre så det glir ned på høykant. Merker også at sviskemosen har god effekt på magen, så hvis du ikke har prøvd er kanskje det lurt. Lillemor får også MME på kvelden, siden jeg ikke har nok melk, og da har vi malt i erstatningen.

Lykke til!

Skrevet

ja, det er herlig :) begynner å kjenne litt frihetsfølelse igjen.. hehe :)

tusen takk for et fint svar! :) føles bedre å vite det. i morgen bærer det på butikken for å kjøpe sviskemos :)

første dag på babysvømming i morgen, så får håpe han ikke slipper det ut i bassenget.. huff, det hadde vært pinelig... ;)

takk :)

S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...