Bellbaby Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Lille gullet mitt på bare 4 mnd er skikkelig forkjølet og har stygg hoste. Verst på natta.. jeg blir liggende bekymret og høre at han får puste og har nesten ikke sovet på 3 døgn. Han er jo så liten, men storebror har nok tatt med litt av hvert hjem fra barnehagen. Jeg er så redd for krybbedød, siden det sies at det ofte skjer i forbindelse med forkjølelse/virusinfeksjon. Er det noen som vet om noe spesielt jeg bør gjøre nå mens han er så forkjølet, f.eks. ha han sammen meg i senga el noe? Bør han sove inne og ikke ute i vogna på dagtid?
Nicoline3 Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Lurer på akkurat det samme som deg! Gutten min blir 3 mnd i morgen, og storebror på 3 har tatt med noe hjem fra barnehagen.....så nå er han både tett i nesa og hoster!! Synes det er skummelt og verst om natta jeg også....så blir super glad om noen har noen gode råd å komme med! Min sin sover også alle lurene sine ute og i egen seng på vårt rom om natta (åpent vindu)
Tantrum Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Nå er det heldigvis ikke sånn at forkjølelse er en hovedfaktor i forbindelse med krybbedød, det er sett på som en MULIG faktor sammen med mange ANDRE faktorer. Man ANTAR at krybbedød skyldes at babyer blir for varme, at de er genetisk disponert for å lettere slutte å puste, at de puster inn "gammel" luft pga at de ligger på magen, at virus kan ha en betydning og at foreldre som røyker er svært uheldig, barn med søsken som har dødd i krybbedød er dessuten mer utsatt for det samme selv. Men helt hvorfor de plutselig dør, vet man ikke. Det jeg gjorde da jenta mi var forkjølet, var at jeg hadde nesedråper i nesa hennes ved kveldsstellet og hevet hodeenden i sengen hennes. Dette gjorde jeg med treklosser jeg satte under beina på sengen i hodeenden. Ved å heve hodet, renner snørr lettere ned i svelget og gjør det lettere å puste. Om babyen din har feber, bør han ligge inne å sove på dagtid, men om han bare er forkjølet ville jeg lagt han ute. Jeg syns oxo det var stress om natten når jeg hørte henne "slurre" når hun pustet, men det høres værre ut en det er. Om hun våknet om natten og skulle ammes (var faktisk i firemnd.alderen hu var forkjølet og hun fikk tenner rett etterpå....) og hun ikke fikk puste når hun sugde, gikk jeg på badet etter nesedråper og åpnet nesa sånn at ammingen ble mulig
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Hovedårsaken til krybbedød er mageleie, så så lenge babyen din ligger på rygg kan du ta det helt med ro=) Jeg tenker at det går fint å sove ute i vogna selv om han er forkjølet, og vil bare få anbefale saltvannssprayen som heter Nazamer- den er kjempebra ved tette neser!
Bellbaby Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2010 Takk for svar ) Nå ble jeg beroliget! Han har ikke feber, så jeg håper det holder seg sånn. Tenker at det ikke er så alvorlig når det ikke er feber, men ekkelt med hosten uansett. Håper jeg nå sover bedre inatt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå