Gjest Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Har skjært ut gresskar til i kveld (for første gang, ble veldig bra!) og lurer på om jeg kan bruke alt grapset inni? Kjernene tenkte jeg at jeg skulle spare på og så ble jeg litt usikker på det "grøt-aktige" greiene rundt kjernene, kan jeg bruke det? Fant noen oppskrifter med de snakker om at jeg skal enten kutte i terninger eller raspe, og det "grøt-greiene" rundt frøene kan virkelig ikke raspes eller kuttes i terninger. Boss eller samme bruk som resten?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Det trådgreiene er bare å kaste. Det du kan bruke til sylting er selve gresskaret uten skall. Men når du har brukt gresskaret til lykt, så kan du ikke bruke kjøttet til sylting etterpå. Kjernene kan du bruke Kjøp heller et eget gresskar til å sylte
Gjest Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Skal ikke sylte noe som helst, vil bake scones eller muffins. Og har jo restene etter munn/øyne og får spe på med gulrot. Var klar over at jeg ikke kunne bruke det i mat etter at det har stått som lykt en kveld, hehe. Tuuuusen takk for svar. (bake, bake)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Det er ikke alle gresskar som egner seg til mat. De store vi bruker til lykter trodde jeg at først og fremst var pyntegresskar. http://matportalen.no/artikler/2007/10/halloween-gresskaret_og_slektningene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå