Gå til innhold

deppa.. noen som har snakket med jordmoren sin etter hjemkomst..?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på en ting. Er det noen av dere som av en eller annen grunn har hatt behov for å snakke med jordmoren dere hadde under fødselen etter at dere har reist hjem fra sykehuset? Og har dere i så fall gjort det? Er det en ordning på det, liksom..?

Jeg har vært hjemme fra sykehuset en god uke nå. Dagen etter fødselen, som ble noe mer dramatisk enn vi hadde håpet på, kom jordmoren min inn til meg og spurte meg om det var noe jeg lurte på, eller ville snakke om. Da var jeg bare letta over at alt endte som det gjorde, hadde ikke fått fordøyd fødselen enda, og kom ikke på noe jeg lurte på.. Nå, etter en uke hjemme, har jeg veldig lyst til å snakke med noen om fødselen. Og det er ingen andre jeg heller ville snakket med enn den jordmora jeg hadde under fødselen. Føler meg så teit liksom. Jeg er frisk, lille nurket er frsik, men jeg føler meg tom, nedstemt og utilstrekkelig.. Hadde hjemmebesøk av helsesøster nettopp. Hun lyttet til beskrivelsen av fødselen min, men er liksom ikke helt på bølgelengde.. Sier "uff, det hørtes tøft ut...".. Hun foreslo at jeg skulle snakke med noen, men ikke hvem. Er ikke så gøy å tyte ørene fulle til hvem som helst om fødselen heller. Er begrensa hvor interesserte andre folk er. Tenkte kanskje hun (jordmora) som er profesjonell, og faktisk får betalt for det, er interessert og har noe lurt å komme med..

Erfaringer noen???

Fortsetter under...

Ja det gjorde jeg, og det er veldig vanlig. Ikke sånn at alle gjør det, men om man har behov for det, så er det en vanlig ting å spørre om. De gjør det i arbeidstida si og det er lagt opp til at de skal kunne gjøre det (i søke fall på ahus). Gjør det du!! Vil du foresten si noe om hvordan fødselen din var her..? Sleit sånn sjøl etterpå. Møter Aldri noen IRL som har hatt det sånn.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...