my71 Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Tatt på sengen, overveldet av følelser og usikkerhet. Veldig kort siden samleie (9 dgr, og 5 dgr før eggløsning trodde jeg), 2 dgr etter det svie ved vannlatning og en bitte liten blødning (litt frisk blod på papiret). Mensverk både forran og bak....som legen trodde var urinveisinfeksjon. Fikk antibiotika. Svien er nå borte med veldig til verking i korsryggen og forran, med utstråling til hoftene og lårene. Tok graviditetstest i går (2 stk) begge svak positiv strek (nesten ikke synlig først, tynn blå strek som ble bare tydligere jo lengere tid det gikk over 10 min. Jeg skjønner ikk helt dette.Menstruasjon først om 9 dgr. Er det i det hele tatt mulig å bli gravid i denne perioden. Og kan man teste graviditet så tidlig. Og testresultat etter 10 min er jo uansett ikke tellende...men... Alt er bare virr varr. Kan noen riste litt på hodet mitt?
my71 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #2 Skrevet 31. oktober 2010 oi.Gammelt nick. Jeg er iallefall ikke fødeklar ;-)
StoltHønemor<3 Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Som du skriver så kan du ikke telle med de to testene, siden de ble mer positive etter ti min osv. Som det står i min gravidbok så er det sjeldent produsert nok hcg til å påvise graviditet i uke 3, så i uke 4-5 er det mulig å påvise helt 100% sikkert. Så om du heller venter til du skal ha tr så kan du helt sikkert finne ut om du er gravid
my71 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2010 Takk for svar Lightfire. Ja, i hodet er jeg helt enig. Må vente til neste uke da jeg venter tr...men du verden så vanskelig når man blir tatt på sengen sånn. Det ble svak svak testresultat før de ti minuttene også, men såpass at jeg måtte stirre nøye og liksom ikke tro på resultatet. Oi oi....vanskelig å tenke på noe som helst annet nå.
me5 Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 heisann.... jeg testet også positivt mand. og ventet ikke mens før sønd. og målte da med kveldsurin.... jeg fikk også et veldig svakt + tok dagen etter på morgenen..... fikk også da svakt + og da mener jeg svakt.... tok så en digital senere på dagen og der stod det gravid..... så jo det er mulig!!! Jeg har vel en følelse av at ett + er sikker gravid ikke hørt noen som har fått det og det har vært negativt??? lykke til..
my71 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2010 Gratulerer med graviditeten til deg me5! Så du testet svakt positivt 6 dgr før forventet mens. Jeg har jo enda lengere til forventet tr. Men det er kanskje mulig. Trodde at det var skyggen av streken jo som tross alt er der...men så så streken klart blå ut når tiden gikk (ikke bar skygge) men altså veldig veldig tynn strek (CB). Puhui...skal si at dette er overveldende...nesten ikke mulig å tenke på noe annet. Lykke til me5!
me5 Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 hei igjen..... nå har det seg jo sånn at dette ikke er nylig ... og vi var så uheldig å miste i en MA og er vel nå igang med prøvbing på nytt!!! men det med de strekene... mine var også som sytrå...... jeg måtte bare til slutt kjøpe en digital før jeg ble tullete.... den kan du jo ikke lure på... men det er jo ikke lett på en søndag ;-) var det planlagt at du skulle bli gravid???
my71 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2010 me5: Trist å høre om MA. Har ikke opplevd det selv men kan forestille meg hvor vanskelig det må være etter mye spenning, glede og forventning som jo dukker opp allerede ved en skyggestrek. Lykke til med ny prøving. Dere er tydeligvis fruktbare. Tvi tvi Nei, det var ikke planlagt. Vi har barn fra før, og har brukt naturmetoden. I det ligger det jo en sjangse for å bli gravid, og denne gangen var vi uforsiktige fordi jeg ikke helt hadde kontroll på syklussen. Men hvis disse skyggene skulle vise seg å være noe så skal det tas imot med glede.
me5 Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 joda.... vi prøver igjen og er otimiste på det... har 2 fra før så det er en trøst ..... det er jo alltid ensjangse for at en graviditet intreffer da ja....;-) og det festlige er jo også at i mangen tilfeller er når man minst tenker på det det er da det blir full klaff!!! Men skulle det nå være sånn at det ikke er en positiv test..... kommer dere til å forsøke på nytt da..... forstår på mangen som ikke har planer men når de begynner å lure og den var negativ... er de liksom blitt litt oppsatt på at nå vil vi uansett igjen...!!!!
my71 Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2010 Godt at dere har to små fra før. Det er sikkert lettere å ta det roligere når man tross alt har fått to små fra før. Ja, har også hørt av flere at en negativ test kan resultere i skuffelse selv om det ikke var planen å bli gravid, og kanskje passet veldig dårlig. Det blir nok slik her også. Tenker vel fortsatt at det er skyggestreker og urinveisinfeksjon, men alle disse følelsene og tankene som settes i gang ved usikkerhet er med på å gjøre noe med oss...uansett om vi har prøvd eller prøvd å ikke bli gravid. Jeg er jo godt voksen, så det er nok ikke aktuelt å bli en "prøver" igjen for vår del...men skal aldri si aldri :-)
me5 Skrevet 31. oktober 2010 #11 Skrevet 31. oktober 2010 ja så lenge man har 2 fra før så får man skal liksom ikke tid til å sørge på den måten..... og man ser jo da hvor heldige vi faktisk er.... da får jeg vel bare si twi twi på at det var klaff da :-) Men jeg trodde faktisk at det skulle mye til for å få positiv test om det ikke er hcg..... vet jo at en EL test reagerer positivt om man er gravid men ikke motsatt....
Lillemy36 Skrevet 31. oktober 2010 #12 Skrevet 31. oktober 2010 Hvis du ikke vet med sikkerhet når EL var (ikke testet eller noe) så kan det jo hende at EL var tidligere enn du tror og dermed er du flere dpo, så derav en svak positiv??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå