Gjest JuniGull2010 Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 Etter fødselen var det en venninne som sa dette; "Å! Nå må du begynne å gi julekort til alle også!" Hmm.... Jeg oppfatter at mange forventer det? Hva gjør dere? Jeg ender vel opp med å bestille noen julekort på fotoknudsen e.l., men likevel... Jeg syns sms fungerer bra og jeg! :-)
Gjest Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg har aldri lagd julekort og har ikke tenkt å begynne med det nå. Jeg sende ut tradisjonelle julekort (sånne kort med nisser ol.) til mormor og farmor + til noen venner sørpå. Det får holde;)
Sweet Amber Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Min eldste er nå 4 og jeg har fortsatt ikke laget noe julekort..Det går helt fint å la være:)
Gullblomst Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Selvfølgelig må man ikke, og ikke tror jeg folk forventer julekort heller, men akk så koselig det er både å gi og få kort fra kjente og kjære. Jeg sendte aldri ut kort før vi fikk barn, men nå sender vi ut hvert år. Av og til med bilder av ungene og noen ganger med bilde av hele familien
2010 Mammaen Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 Hehe, ja det er jo typisk at det daler ned i postkassen mer eller mindre fine kort fra venner som har fått barn. Før jeg fikk barn synes jeg det var en uting å få bilder av barn med nisseluer jeg aldri så ellers (lite interessant egentlig). Hvis jeg lager julekort blir det i alle fall ikke til "hele verden" men til besteforeldre, tanter og onkler. Tviler i grunn at det blir noen julekort i det hele tatt, men vi får se når det nærmer seg jul og julestemningen kommer sigende.
Gjest Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg har lurt litt på det samme. Vi har vært kjempesløve på å sende julekort i alle år, men vi har kommet frem til at vi skal begynne nå. Har bestilt time hos fotograf for å ta julekortbilder av det lille vidunderet vårt. Kommer ihvertfall til å sende til familie og venner som vi alltid får julekort av men som hittil ikke har fått noe tilbake fra oss
NostraStoria Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Sms er ikke halvparten så koselig eller personlig som et kort. Skjønner det med tidsklemma osv osv, men selv om vi lever i 2010 med sms og mail så er faktisk julekort en del koseligere!! Ja, jeg tror faktisk at flere forventer det når du har fått barn. Jeg har sagt i alle år at ingen får før jeg får barn, så nå måtte vi jo bestille på japanphoto i år, de ligger klar for utsending. Så kan ikke si at det er så fryktelig mye arbeid akkurat. Anbefaler å kikke litt rundt, da både pris og print på kortet varierer veldig.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 31. oktober 2010 #8 Skrevet 31. oktober 2010 Vi har alltid gitt julekort Synes det er like koselig å sende ut, som det å få Koselig å få noe annet enn regninger i postkassa liksom Meeeen, opp til dere vettu ;)
Løvinna30 Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 vi endte med å bestille fra fotoknudsen vi også...blir jo dyrt da. Kort, konvolutt og porto på alle sammen! .. MEN; det er jo koselig da...
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 31. oktober 2010 #10 Skrevet 31. oktober 2010 jeg redigerte julekorta selv i år i adobe, å bestillte de bare akkurat slik som jeg bestiller vanlige bilder. Billig å enkelt! betalte 0,99 pr bilde så blir det jo konvolutt som jeg kjøper på bokhandelen itillegg da. Trenger ikke koste skjorta vettu jeg har en tante som altid sender kort tilbake i posten. Må si det er kjempe koselig å få av henne som ellers ikke sender ut julekort. Mine tanter har 6 av dem (tror jeg) bare på morssiden å de syns det er kjempe stas å få julekort av barna våre i og med at dem ikke ser særlig til dem. Grunnet hektisk hverdag hos alle parter. Har også noen grand tanter som syns det er himla stas å få bilde, dem har ingen barnebarn enda så de lever litt av å få kort av oss virker det som.
Vimse + gullene Skrevet 1. november 2010 #11 Skrevet 1. november 2010 det er vel helt valgfritt, men jeg syns det blir stas å sende ut skrytebilde av vidunderet vårt Kan anbefale optimalprint for kortbestilling, rimeligere og bedre, samt mer å velge i enn fotoknudsen lykke til
EgG Skrevet 1. november 2010 #12 Skrevet 1. november 2010 Huff! Skal man virkelig føye etter for andres forventninger? Klart jeg vil at verden skal se min skjønne lille jente, men jeg har hele tiden syntes at disse skrytebildene er bare... ja, skryt. Det er bilder av mine venniners barn, og disse barna ser jeg så ofte at jeg har strengt tatt ikke behov for et blide av de i nisselue! Jeg tror ikke jeg kommer til å sende ut skrytebilde. Men derimot så lager vi en fotoalbum til besteforeldrene med bilder av snuppa helt fra ultralyd og frem til nå, men tanter, onkler og venninner får komme på besøk oftere hvis de vil se snuppa mi. Det synes jeg er kosligere enn å tenke på at de har et bilde av henne liggende som "rot" i en skuff.
Vimse + gullene Skrevet 1. november 2010 #13 Skrevet 1. november 2010 ..men jeg hører jo med blant dem som syns det er superkjekt å få kort av andre også. Jeg henger opp og arkiverer, klipper ut bilder i avisen ol. Kort og bilder er kooselig Og av de kortene vi har sendt ut til nå (vi snakker runde 3, barnet er 4 mnd!!) har jeg sett mange på kjøleskap rundtom!..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå