ønsker2 Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 For det første gjorde de feil når de ga meg timen. Jeg skulle ha hatt nå i oktober, men de ga meg ikke time før 22 november. Jordmor reagerte sterkt på det og ringte de. Jeg fikk ny time. Skulle vært på ul 27 oktober, men de ringte og sa at jordmor var syk, og at jeg måtte få time 29 istedenfor. Så får jeg time på torsdagen at hun fremdeles er syk, så får jeg ikke time før 11 november!!! Da jordmor reagerte på timen jeg hadde fått, så sa hun at det var nesten ingen vits i å gå til ultralyden når jeg er så lagt på vei. Det er visst et eller annet de skal sjekke i uke 18-19. Syns det er dårlig at de prioriterer meg så dårlig når de har gjort feil til å begynne med! Og finnes det ikek vikar? Den 11 november er jeg 22 uker og 1 dag!
to til tre Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Ring til sykehuset og si det du nettopp skrev her. Det er et poeng å dra til UL før uke 20 er over, fordi det er frem til uke 20/21 fostrene vokser veldig likt, slik at man kan sammenligne størrelsene. Etter uke 20 begynner de som skal bli 4kg å vokse seg mot det, og de som skal bli 3kg å vokse mot det. Da er med andre ord fostrene så ulike at de vanskelig kan sette termin på deg. Det eneste du kan gjøre er å ringe og klage på det! Går det ikke, så går det ikke, men da har du i alle fall prøvd det du kan! Uansett ser de jo om babyen din har det bra i uke 22 også, det blir bare terminen din de ikke kan sette like sikkert som i uke 18-20. Lykke til
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 de hadde gjort en feil når jeg skulle og, så jeg skulle få en uke senere, men jeg blev skikkeligt sint og lei meg for man går jo så lenge og gleder seg til å se den lille og få veta at alt er bra med den lille i magen. Men jeg ringte opp dit og sa att dere må gi meg en time innen 3 dager, jeg accepterer ikke dette og så grinet jeg litt =) og hon ga seg ikke hun sa det ikke var noe ledigt for om en uke, så då sa jeg veldigt sint til damen i telefonen: dere gir meg en time innen tre dager ellers så føder jeg ikke hos dere og jeg kommer bestille et privat ul viss ikke dere hjelper meg. Så hun fixet en time 2 dager etterpå=) he he Er ikke sikkert det går for deg men bare stå på deg og gi godt beskjed at det ikke er acceptabelt.
Plutselig_gravid Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Du må jo få en time før det. Som jeg har sagt før her inne. I mitt forrige svangerskap fikk jeg ordinær ul i uke 18: termin 24. mars. Hadde oppfølgingsul i uke 21 pga misdannelse på navlestrengen: DA var bebisen vokst kjempemasse og om det hadde vært den ordinære ulen så hadde termin blitt i slutten av FEBRUAR. (bebisen var plutselig 80-90 % større enn gjennomsnittet for uke 21.) Er over EN MÅNED forskjell det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå