Gå til innhold

Hjelp!! Diare på 4 måneder gammel baby????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten har hatt avføring fast 1 gang i døgnet siste 2 månedene. Sist 2 døgn har han meget løs avføring etter HVER amming!!! Virker ikke som han plages med magevondt, men det er jo slitsomt å bæsje hele tiden.

Han fikk smake avokado i forrige uke noen dager, men syns kanskje han ble litt urolig på natta så vi kutta det ut. 2 dager etterpå begynte dette bæsjegreiene. Er så redd for at han er syk?? Er det noe jeg bør passe på?? Amme masse kanskje så han får i seg masse veske....??

Ammer fortsatt mye på natta, slitsomt med alle disse bæsjebleiene da gitt..... Ikke så mye hver gang, kanskje bare bitte litt, men må jo skifte bleie likevel. Ingen sår stomp skal inn i huset her:)

Men er det noe som har opplevd lignende??? Eller som har tips om hva jeg bør gjøre???

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som kan svare??? Er litt bekymret, selv om han virker blid og fornøyd så er det jo ikke riktig at han skal bæsje etter hver amming, ei heller at avføringa skal være så tynn og grønn....

Skrevet

Hei! Jeg har også en baby på 4 måneder, og han er sånn i avføringa nå. Men det kom i forbindelse med at han er forkjølet (smittet av storebroren fra barnehagen..). Tidligere da han også har vært litt ute av form, har det slått seg på magen. Jeg leste en gang at babyer som er forkjølet får vondt i magen, og grønn tynn avføring er et tegn på magevondt.

Kanskje din også er litt småforkjølet eller noe?

Sånn ellers reagerer min også på visse matvarer, f.eks. sterk mat som taco. Han reagerer også på store mengder sjokolade (noe jeg har hatt dilla på under ammingen..). Men da får han "bare" masse luft i magen og promper mye. Han får ikke da den grønne tynne avføringen.

Men min har alltid bæsjet hyppig, ca etter hvert måltid. Det er jo så varierende fra baby til baby hvor ofte de bæsjer. Alt fra flere ganger om dagen og til 10 dager mellom hver gang er visstnok normalt. Så her blir det lett sår stump og vi er hyppige brukere av zinksalve.

Skrevet

Akkurat sammesom under. Snuppa får diaré i forbindelse med forkjølelse. Har hatt en runde nå på ca 1 uke. Hun har spist godt og vært i godt humør, så da bekymrer jeg meg ikke. Nå er det faktisk 3 dager siden hun har bæsja, så nå venter jeg på en superladning snart ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...