paper Skrevet 31. oktober 2010 #1 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg også har tittet innom de kjempeflotte sidene deres:) Tusen takk for at du deler dette med oss her inne, og ikke minst for at du setter endel i perspektiv!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142500786-til-sfb/
*anki * Skrevet 31. oktober 2010 #2 Del Skrevet 31. oktober 2010 Vil også dele noen ord med deg SFB! Satt og leste om deres nydelige datter og tårene trillet. Det er fælt hva enkelte i helsevesenet kan få seg til i si. Og hvordan de kan oppføre seg. Syns det er fantastisk at du deler denne historien med oss. Tusen takk:-) I februar i år fikk jeg selv vite at min lille jente hadde trisomi18. Det kom så utrolig uventet på oss også. Jeg skulle også pga min alder bare sjekke at den lille babyen min ikke hadde downs. At det skulle være så mye verre hadde ikke streifet mine tanker i det hele tatt. Selv ikke da jeg ble tilbudt morkakeprøve pga stor sannsynlighet for trisomi 18 og 13 kunne jeg ikke forstå at dette kunne være tilfelle. Jeg leste mye om dette og forsto ikke at den lille i magen som sprellet så mye kunne være såååå syk... Tok duotest og morkakeprøve i uke 13. Fikk vite uke 14 at det var tilfelle at hun hadde trisomi18, og ble tilbudt time for å avslutte svangerskap. Jeg var ikke klar for dette der og da. Jeg husker jeg låg om natten og gråt og snakket med den lille og sa til den at det var greit at den slapp taket. Hadde ikke lyst å avslutte det selv. Hadde telefonsamtale med St.Olav og fikk time en uke etter. Følte vel at den lille jenta mi døde noen dager etter jeg fikk beskjeden om at hun var syk. Det som videre skjedde var at natta før vi skulle reise til Trondheim (uke 15), så følte jeg plutselig for å gå på do om natta. Jeg følte jeg skulle begynne å fossblø. Plutselig ble det varmt ned i bindet mitt og det jeg trodde var blod, var et lite foster. Det var en bisarr og merkelig og personlig opplevelse som jeg ikke ville vært foruten idag. Der og da var det veldig merkelig og rart. Jeg fikk vekket mannen min (som trodde det hadde rabla for meg da jeg sa at babyen ligge på badet) og ringt den lokale føden. Jeg forklarte min litt sånn uvanlige situasjon... Jeg dro dit med mitt lille foster og ble innlagt for å få ut morkakerester etc. Naturen ordnet opp selv. Jeg var utrolig glad for at jeg slapp å ta en vanskelig avgjørelse. Legen min i Trondheim mente den lille kom pga at de hadde tatt morkakeprøve. Siden de rotet i den når den var så syk, så kan det gjøre at en aborterer. Men dette er spekulasjoner. Den triste historien ble personlig. No ligger den lille i gravlund ilag med flere engler som ikke fikk livets rett. Vi fikk etter noen uker vite at det var en liten jente. Jeg syns også at personal på St.Olavs er helt vidunderlige. Fikk mye informasjon og kunne ringe når jeg følte for det. Når jeg skulle bli gravid igjen skulle jeg bare ta kontakt for oppfølging. No er jeg gravid igjen, 8+3 idag. Skal på min første ul torsdag. Da er jeg 9 uker. Da skal de søke meg til duotest i Trondheim igjen. Må si jeg grugleder meg til det. Vil bare atter en gang takke deg for at du deler historien din med meg og alle andre. Du har en nydelig familie og 4 nydelige barn:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142500786-til-sfb/#findComment-142501960
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 31. oktober 2010 #3 Del Skrevet 31. oktober 2010 Sterk historie du hadde også, anki! Håper ALT går bra med deg denne gangen! Må bare si meg enig i det du skrev til SFB! Jeg måtte inn å lese linken deres, SFB, og jeg bare gråt og gråt...!! Utrolig sterkt å lese og se bildene av den vakre lille jenten deres!! Og det vakre i denne triste historien blir at menneskeverdet blir så sterkt i fokus og uendelig verdifullt, uansett, og det setter jeg svært stor pris på å lese! Dere må virkelig være noen gode leger, helsevesenet trenger slike som dere!! Historien deres gjorde enormt inntrykk på meg!! For noen gode og fantastiske mennesker dere er!!! Jeg ønsker dere ALT GODT NÅ OG I ALL TID, SFB!!! Varm klem fra meg! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142500786-til-sfb/#findComment-142502387
SFB Skrevet 3. november 2010 #4 Del Skrevet 3. november 2010 Ojojoj, tusen tusen takk for så mange gode, vidunderlige og varmende ord!! Og til Anki - så sterk historie du også forteller! Jeg gikk jo hele tiden og var redd for å miste babyen i magen, slik du gjorde. Samtidig skjønner jeg godt du var glad for at du slapp å velge. Lykke til med nytt barn i magen!!!!! Kan også skrive under på at St Olav har god oppfølging for dem som blir tvunget til å velge, uansett valg de tar!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142500786-til-sfb/#findComment-142513939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå