Gå til innhold

Fødte en nydelig gutt til tross for stor fødselsangst.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fødte en liten gutt den 15. oktober i år. Jeg skulle egentlig ha planlagt keisersnitt den 18. oktober fordi jeg hadde fødselsangst, men da vannet gikk den 14. oktober, bestemte jeg meg for at jeg skulle overvinne angsten og bevise for meg selv at jeg er sterkere enn jeg tror.

Fødselsangsten min kom som følge av at jeg har vært i et usunt forhold i nærmere tre år. Jeg ble mishandlet fysisk og psykisk, og han misbrukte meg også seksuelt.Han er forøvrig barnefar, men er ute av våre liv nå heldigvis. Jeg så på en vaginal fødsel som et nytt overgrep, og kunne ikke forestille meg hvordan jeg skulle klare å gjennomføre vaginale undersøkelser, takle det med nakenhet - og ikke minst å ikke ha kontroll over noenting.

Dersom noen kunne tenke seg å lese fødselshistorien min, har jeg postet den på forumet "Min fødselshistorie". Jeg opplevde fødselen som en FIIIN opplevelse!

Fortsetter under...

Gratulerer med babyen VekkaPekka!

Er veldig glad på dine vegne for at det gikk så fint!

Og kred til deg for måten du skrev inlegget på med link til fødselshistorien slik at det gikk fint å lese inlegget uten å få historien for de som ikke takler å lese det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...