Gå til innhold

Bugaboo vinterhjul

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med disse? Jeg er veldig glad i bugaboo'en, kjøpte den på vårparten i fjor, rett før snøen forsvant. Men det er bare å innse at den ikke er ideel i snø. Heller ikke hvis jeg skal en tur i skogen. Hvordan fungerer de store hjulene? Jeg har skjønt det sånn at de ikke er svingbare. Men vil vogna miste alle sine gode egenskaper om jeg bytter hjul?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142499756-bugaboo-vinterhjul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den mister dessverre mange av sine gode egenskaper! Vinterhjulene er ikke svingbare, hvilket betyr at du må vippe dem opp for å svinge, som for vanlige firhjulinger. I tillegg ligger jo all fjæring i de små forhjulene, så vogna har ikke noe som helst fjæring med vinterhjul på. Trillekomforten er derfor ikke noe særlig hverken for baby eller mor. Jeg brukte den fra februar og ut vinteren i fjor, men gidder ikke det i år.

Men den er fortsatt lett i vekt og lett og slå sammen, og ser fint ut :-) Hvis det ikke er så mye snø der du bor kan du jo fortsatt bruke de små forhjulene. Evt er det enkelt å skifte hjul etter vær og føre, så du trenger ikke å bruke vinterhjul hver eneste dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...