Gå til innhold

min "skyld" ?? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid nå i ca. 13 uke.

Jeg og barnefaren er ikke sammen , vi hadde et seksuelt forhold som varte i noen måneder.

Jeg fortalte han om graviditeten for ca 3 uker siden, og han reagerte fint da synes jeg, spurte hvor mye jeg ville ha han involvert og at han ikke bare ville "drite" i ungen sin osv.

MEN nå i etterkant (i forgårs) begynte han å prate til meg over nett, det begynte med at han ville ha en farsskapstest, greit nok tenkte jeg, så ville han vite hvorfor jeg ikke hadde gått på p-pillen eller brukt angrepillen, jeg svarte han følgende : p-pillen visste du at jeg ikke tok og mener du at jeg skulle ta angrepille etter hver gang vi ikke hadde vært flinke å brukt prevensjon.. og at angepillen er dyr og skal ikkje brukes som et prevensjonsmiddel ofte.

Så spurte han om visst det viste seg på den tidligere nevnte farskapstesten at han var faren om jeg ville kreve, ja han bukte ordet kreve, bidrag av han. Da sa eg at det var lovpålagt. Han savrte da at eg kunne la vere å oppgi at han var faen siden JEG var skyldig i at jeg har blitt gravid. Han sier det er KUN min feil og ansvar.

Etter denne samtalen satt jeg helt tom igen og følte en ekkel skyld følelse, jeg mener det er to som har sex og to som har like mye ansvar.. I tillegg fikk eg dagen etterpå en sms de det stod: Du sier at angrepillen er dyr ? De 700 000 eg eller en annen må betale i løpet av 18 år, det er dyrt det!

Jeg har ikke svart han etter dette, er helt sjokka over det han mener og får seg til å si...

Noen i det hele tatt som har noe å si til meg om dette?? Føler meg så alene nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjip situasjon du er i. Men jeg tenker at når han "velger" å ha sex med deg så må man også ta konsekvenser for følgende ting som kan hende.

Han VET at du kan bli gravid ved å ha sex, så jeg mener at det er like mye hans " feil" som din. Så synes det er teit av han og legge skylden på deg.

Det virker litt som om han tenker at " blir du gravid har vi angrepillen". Men det er helt feil holdning.

Er man med på leken, får man tåle steken.

Lykke til :)

Skrevet

Uff, så mye tull han driver med da! Men det virker nå som om du er fornuftig og tar det på rette måten. Du svarer saklig på det som er å svare på og overser tullmeldingene hans. Kanskje han har litt panikk nå når det har begynt å gå opp for han? :) Det unnskylder selvfølgelig ikke dårlig oppførsel fra han side, men det virker fornuftig av deg og svelge noen kameler og unngå krangling, slik som du gjør nå. Snakk heller med ei god venninne om situasjonen og la han styre på litt. Det er jo helt klart begges ansvar dette, uavhengig av hva han måtte tro og mene! Og det vil nok bli anerledes når barnet kommer, så fortsett slik du gjør, ting vil ordne seg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...