Gå til innhold

hvor lenge mellom hver rier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge mellom hver rie skal det vere før man ringer føden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ringe jordmorvakten når det er regelmessig 10 min mellom riene. Men det er ikke direkte til føden da. Bor litt langt vekk fra føden.

Skrevet

Jordmorvakten????? aldri hørt om den eg :(

Her er det 6 min mellom hver no og varer i ca 45sek-1 min...

Skrevet

Jordmorvakt er en spesiell ordning vi har her,for folk som bor på landet. Jeg ville ringt føden og hørt med dem. Det begynner vel å bli på tide å dra vil jeg tro?

Skrevet

aner ikke, men får vel ringe å høre....Men skal ikke riene vare i over 1 min før man kommer til?

Skrevet

Kan ikke huske å ha hørt det nei. Jeg synes du høres litt avslappet ut for å ha 6 min mellom riene! Dere skulle sikkert ha sittet i bilen nå;) Lykke til!!

Skrevet

hmmm får vel ringe å høre hva de sier... så får heller gi en lyd tilbake etter på om du vil høre svaret :P

Skrevet

måtte vente til det var under 5 min og de varte i fra 1 -2 min:(

Skrevet

For noen kjipinger;) men du er vel snart der regner jeg med? Er det ikke gøy at det hele er i gang og snart over? Husk å hvile deg,selv om det ikke er lett!

Skrevet

Har hatt denne tiden siden kl 3 i natt.. men eneste som er skjed er at de er kraftigere no enn de de begynte med....

Skrevet

Hmm,er ikke lett å forstå seg på dette riestyret. Mine rier første gangen startet 3 dager før jenten kom ut. Men de var vel uregelmessige i begynnelsen og føler de gikk litt opp og ned i smerte egentlig. Jeg mener å huske at vi dro da d var rundt 6 min mellom riene,men er ikke sikker. Da hadde jeg 3-4 cm åpning da jeg ble skjekket. Det var vel blitt såpass fordi jeg hadde gått med rier så lenge da.. Bor du ganske nærmt føden? Vi brukte vel en time å dra inn.

Skrevet

eg har ei fra før.. men da gjekk vannet og så plutselig begynte storm rier og 2 timer etter på var hun ute... Så aner ikke hva som skjer egentlig :P

Skrevet

Oj,da skulle en jo tro det gikk fort denne gangen også. 2.fødsel går jo ofte raskere når den først kommer i gang. Informerte du føden om forrige fødsel?

Skrevet

Jepp... men de sa det var så mye forskjellig så hadde ikke noe å si :(

Skrevet

De er så kjipe på sånne fødeplasser. Komme inn i siste liten-opplegg. Det er vel trangt om plassen. Jeg er glad vi har jordmortjenesten der vi bor,for da kan ikke føden sende oss hjem igjen hvis en jordmor har sendt oss dit.

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg ha reist for en sjekk, bedre det enn at det plutselg går kjempe fort og du fortsatt er hjemme:) min andre fødsel var sånn, regelmessige rier ett par timer med 6-7 min mellom hver rie, men plutselig så vart tiden halvert og pressetrangen kom kjapt så da var jeg veeeldig glad det "bare" er ca ti min til sykehuset.

masse lykke til:)

Skrevet

Lykke til ihvertfall! Kom og oppdater oss etter du har født en dag da!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...