Gå til innhold

Hva tenker dere om å "nattavvenne" min 5 mndr gamle sønn? Ønsker tilbakemeldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli deseprat og skal gjøre det kort:

Han spiser to grøtmåltider om dagen

Ammes, vil ikke ha flaske

Sover to timer sammenhengende døgnet rundt, har gjort det siden han var født.

Sover sin første uke på eget rom nå.

Siden han var født har han ønsket pupp i gjennomsnitt annenhver time om natten, og han har fått dette.

I natt var han våken hver time!!! Jeg er ganske sliten kjenner jeg.

Kan jeg nå om natten

Gi han pupp ved leggetid

Ny runde med pupp ved 23-24 tiden

Pupp ved 5-6 tiden

Resten av natten tilbys han vann...

Er jeg "slem" hvis jeg begynner å innføre dette nå i natt...? Føler hele hodet mitt er av ull, så derfor litt merkelig skrevet. Han får selvfølgelig pupp når han vil på dagtid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han tynn, slik at han trenger all den maten? Hvis ikke hadde jeg helt klart gått for å nattavvenne ham. Slik planen din er nå er det jo max fem timer i mellom på det meste, og det burde jo gå veldig fint! Hvis han får grøt om kvelden, så skal han jo godt greie noen timer imellom måltidene! Selvfølgelig lettere sagt enn gjort, men etter hvert blir jo puppen mer vane og kos enn behov for mat. Så jeg ville definitivt ha gjort det! Stakkar deg som må opp så ofte, skjønner du er sliten!

Når det er gjennomført er det nok bedre for babyen også, å få noen timer sammenhengende søvn!

Og du er iallefall ikke slem:D

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for støtte :-)

Tynn?? Å nei, han veide 7,8 kg på 5 månders kontrollen, er ganske stor god rugg han her

Skrevet

Jeg har også en gutt på 5 mnd. Han begynte å spise bare en gang på natten da jeg økte mengde fast føde på dagtid (men han ammet ikke så ofte som din). Kunne du kanskje prøvd det litt for å se om det fungerer? Legge inn en porsjon middag midt på dagen feks? Hvis han trenger maten vil han nok kutte ned på nattmåltid, hvis ikke er det nok mest for kosen og da vil han nok fortsette å "be om mat" på natten så da kan du starte avvenning med god samvittighet :-) Hvis du selv føler at det bare er for kos og han ikke trenger maten kan du jo prøve kutte litt med en gang.

Lykke til! Skjønner godt at du vil ha litt mer søvn på natten! Det er slitsomt etter 5 måneder uten en eneste natt med mer enn bare et par timer om gangen.

Skrevet

Jeg skjønner godt frustrasjonen din, har nettopp nattavvent min 8 mndr gamle datter, hun våknet også hver eller annen hver time natta gjennom, selv med alle måltidene på dagen. Det jeg tenker på, er om gutten din kommer til å skjønne forskjell på at han noen ganger får og noen ganger ikke når han våkner? Jeg har i alle fall valgt å kutte all mat fra hun legger seg til hun står opp... Og tro det eller ei, men å avvenne fra puppen var gjort på to netter, men da trøstet jeg henne i senga, holdt henne i hånda og strøyk på henne.... Da var det helt greit, men en uke etterpå når jeg skulle venne henne av med å våkne for kos, DA ble det balluba :D Men nå sover hun natten gjennom, tok et par uker. Vet det er omdiskutert med å la dem ligge å gråte, men jeg måtte bare. Er alene med henne og klarte rett og slett ikke sånne netter mer..

Skrevet

Sover han mye på dagen?

Vi har akkurat kuttet ned til èn daghvil for datteren vår på 11 mnd, og nå våkner hun mye mindre om nattenen.

Akkurat nå har hun en periode der hun har mest lyst på melk, og ikke så mye fast føde på dagen, men når det går over så regner jeg med hun kommer til å sove enda bedre om natten :)

Skrevet

Han sover ikke så mye på dagen til å være 5 mndr synes jeg. Han sover fra 9-10, også sover han fra 12-14 og siste hvil fra 17-17.30, sånn ca alle tidene med litt slingring da...

Synes bare at han er for liten enda til å sove mindre på dagen. Har en teori i hodet mitt at han sover så lite om natten for han vil ha pupp/kos og blitt vant til det, magen blir urolig og han rekker ikke å bli sulten noen gang på døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...