Baby Bliss Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Den siste tiden har jeg fått vondt i leddene i fingrene. Spesielt i pekefingrene. Det er ikke så vondt at det er hemmende i hverdagen, men særlig behagelig er det heller ikke. Har også siste tiden fått mer vann i hendene og har fjernet alt av ringer. Er det en sammenheng mellom vann i hendene og smerter i leddene...? Eller har det ikke noe med graviditeten å gjøre i det hele tatt?? Er i 38. uke forresten... om det har noe å si.
indigo25 Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Det har jeg også fått! Tror det er sånn carpaltunnelsyndrom eller hva det heter- en nerve i håndledd/underarm er i klem pga økt væske og det resulterer i stive ømme fingre. Jeg har en pute ved siden av meg i senga som jeg legger den vonde hånda på om natta, da er det ikke så ille om morgenen. ellers knip og strekk fingrene uten å bøye håndleddet flere ganger om dagen hjelper også litt..trøsten er at dte mest sannsynlig går over etter fødselen når vannet forsvinner fra kroppen:)
Baby Bliss Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2010 Takk for svar. Har du det kun i ene hånden? Jeg har det i begge og det er ganske likt på begge sider (med tanke på hvilke ledd som gjør mest vondt). Tror du det kan være det samme likevel? Det du sier om nerver i klem virker logisk, for om natten sover som regel hendene mine når jeg våkner for å gå på do! (Godt det er noen som sover iallefall! ;P) Får håpe det går over etter fødselen da... All slags merkelige ting kroppen opplever når man er gravid!
indigo25 Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har det i begge hendene, men er mest plagsomt på høyre hånd. Tror dette er ganske vanlig å få så sent i svangerskapet, har ihvertfall hørt om mange som har opplevd dette i svangerskapet:) Noen får det ellers også og da er det en liten operasjon som skal til for å rette på det, satser likevel på at det går over etter fødselen ja. Ser jo at det er litt vann i kroppen nå på slutten..og snart er det BORTE!!!)
Knøttebabyen Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har også slitt med dette i to-tre uker nå (er 38 uker nå). Kjennes ut som man har leddgikt nesten =( Har det i begge hender,og har på de verste dager kjent svak verk langt oppover i armene også,selv om det i hovedsak er hendene som er vonde. Nevnte det for legen sist sjekk,som sier at det er nerver i klem pga vann i hendene..ikke farlig og ikke uvanlig,og forsvinner gjerne etter fødsel som dere andre nevner her over meg=) Jeg har funnet ut at det er veldig lindrende å holde hendene i lunkent/varmt vann..og legen ba meg være forsiktig med for mye salt mat( da dette selvfølgelig binder vann i kroppen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå