Gå til innhold

dere som kjøper merkeklær til ungene pga kvalitet,

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke merker er det som er verdt å betale litt for?

hilsen ei som er opptatt av kvalitet :)

Skrevet

Hva er egentlig definisjonen av merkeklær da??

Alle kler er jo av ett eller annet merke.....

Skrevet

nei, godt spørsmål. Men jeg tenker da relativt dyre klær som du ikke får på cubus, hennes, lindex osv.

Jeg har selv litt fra Miniature, Memini, Wheat, Petit Beateu, Chill Norway, Minymo, Katvig... ja, sikkert fler.

Men jeg lurer på hva folk synes er best, for det er ikke alle disse merkene jeg er så fornøyd med...

hi

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av kvalitet, og har derfor prøvd mye - både av såkalte merkeklær og andre ;)

Har veldig god erfaring med Småfolk, synes det har holdt seg fantastisk bra. De skarpeste fargene på bomullsgensrene blir nok litt svekket i vask, men skal litt til for at det ikke skjer. De holder fasongen veldig bra, er utrolig komfortable å ha på (ser sånn ut hvertfall, har jo ikke prøvd dem selv :P). Lillebror arver fint storebror sine, så da er det verdt de ekstra kronene synes jeg :) Klærne er også øko-tex merket. Av alle de danske barnedesign merkene synes jeg det er Småfolk som har best passform og kvalitet på hverdagstøy/barnhagetøy.

Har også god erfaring med Moonkids sine frotteklær. Fantastisk gode! Bomullsribben er jeg ikke like fornøyd med, falmet litt og ble litt fasongløse. Men er veldig behagelig barnehagetøy og heller ikke av de dyreste så om en tåler at det falmer littegrann er det ikke noe dumt valg det heller :) Dongerien er jeg også veldig fornøyd med.

Nova Star har vi akkurat prøvd for første gang, og er så langt veldig fornøyd. Kjempegod passform, mykt og behagelig. Og så langt har det holdt veldig bra! Har også hørt mye skryt av dette merket blandt venninner og bekjente.

Bruker også en del Katvig og Mini A Ture, men synes kvaliteten derfra har vært litt variabel. Stort sett veldig fornøyd, men har hatt noen plagg som har falmet og blitt fort slitt, og det synes jeg ikke det skal til den prisen... Liker godt miljøprofilen til Katvig, det veier igrunnen opp for de få plaggene jeg ikke har vært fornøyd med :)

Så har vi kjøpt litt Hummel nå, de har mye tøft til gutter i str.7-8 til rundt 12, og det synes jeg har vært vanskelig litt vanskelig å finne. Liker ikke for søtt, vil gjerne ha litt tøft, men uten for mye mønster og stygge motiver på tøyet. Så skal det liksom ikke være FOR voksent heller i den alderen synes jeg.

Passformen er jeg veldig fornøyd med, kvaliteten virker bra så langt - men har ikke så mange plaggene ennå og siden det har vært mest ull i det siste har vi ikke fått prøvd kvaliteten så veldig enda. Men ser lovende ut :) Storfornøyd med vinterjakken derfra !

Molo får også utrolig mye skryt, når det skal handles inn til våren igjen må jeg prøve noe derfra, men de er i dyreste laget til at jeg kommer til å handle mye av det merket. Men hører så mye bra, at kvaliteten bør være bra. Så det kan jo være verdt ett forsøk ;)

Når det gjelder helt enkelt basistøy, som undertøy, sokker, natt tøy,helt enkle t-shirts osv synes jeg HM har mye bra som holder like bra som mye av de dyrere merkene, og de har også en hel del produkter i økologisk bomull etterhvert.

Skrevet

Unger vokser så fort at de vokser ut av klærne lenge før de sliter dem ut, så dette synes jeg er egentlig tåpelig tankegang.

H&M, Nameit, Cubus o.l. har klær av helt fin kvalitet. Mine unger har MASSE klær av maaaaange merker. Jeg har 4 barn fra 0 til 16 år, så har også laaaaaang erfaring med barneklær.

(Vi har god økonomi om det skulle være et tema)

Jeg vasker OFTE, og tromler så godt som ALLE klær!

(Hater forøvrig klær som falmer og nupper, men har ALDRI vært plaget med dette!)

I tillegg har jeg eid og drevet en barneklesbutikk med både dyre og billige merker. De dyre merkene er ikke noe bedre enn de billige!!

(De dyre har ofte dårligere fargestoff og farger oftere av. De dyre tåler ofte ikke like god vask som de billige heller.)

(Det eneste det kan lønne seg å legge penger i kan være vinterdresser, sko o.l.)

Skrevet

Jeg er veldig glad i GAP og JACADI babyklær. Fra Norge, må dette bestilles på nett,men det er verdt det. GAP sine babyklær har veldig bra kvalitet og de har veldig mye fint i den nye vinterkolleksjonen sin. De har også thermo regulerende bodyer og mye ull klær.

JACADI har en mye mere klassisk stil , med god kvalitet. De har også veldig mye fint.

ZARA baby , har også mye nydelige babyklær.

Skrevet

Jeg har en 3 åring og kjøper helst Gant, Timberland eller Diesel.

Slite sterkt samtidig som at formen og fargen holder seg

Skrevet

Småfolk, Molo, H.J.O.R.T.H, NovaStar, Skummis og IdaT er blant merker jeg synes er såpass slitesterke at de er verdt den noe høyere prisen enn f.eks Cubus-tøy.

Skrevet

takk for svar dere :)

Nova star har jeg også veldig lyst til å prøve da jeg synes buksene derfra virker utrolig greie og gode. Du kan jo kjøpe dem gode i størrelsen uten at det gjør noe ser det ut som, men kan ikke si sikkert da i og med at jeg ikke har prøvd dem :)

Jeg har også litt hummel til mine, men må si jeg er skuffet over trenings "jakkene". De har plastikk glidelås som er vanskelig å få opp til og med for oss voksne, og det irriterer veldig! Veldig synd synes jeg, da de har endel tøft!

Kan forresten tipse om p.o.p som har en utrolig god kvalitet (hvertfall på det jeg har kjøpt) og som også har endel miljøvennlig!

Til deg som ikke synes det er vits å bruke penger på klær. Min datter vokser ikke fort ut av klærne sine :) for å gi et eksempel har hun en p.o.p bukse og genser som hun har brukt i 7 mnd og som enda passer en god stund til! (hun er nå 13 mnd)

Jeg har også flere barn så de kan arve etter hverandre. Jeg har også merket at noe av "merketøyet" ikke er bedre enn annet tøy fra hennes osv, og er derfor jeg spør om erfaring fra andre som bruker dyrere merker :)

Også vil jeg legge til at jeg synes det er veldig gøy med klær til ungene og synes det er stas å kle dem med det jeg liker! Og av det jeg synes er fint til barn så er det ofte litt dyrere tøy, selv om jeg fint kan finne på å kjøpe noe på hennes som jeg bare elsker :) også er det gøy å ha noe som ikke "alle andre" har da!

Jeg har prøvd masse forskjellig tøy de siste årene og har nok generelt funnet ut at det lønner seg for meg og mine barn å legge litt penger på klærne, da de ofte holder seg bedre!

Jeg er kjempe interessert i å høre flere erfaringer!

hi

Skrevet

Av innetøy er jeg mest fornøyd med Miniature, Cubus (jepp), Katvig, NameIt og Ticket to heaven (uteklær)

Skrevet

Noen ganger er dyre klær god kvalitet på, andre ganger ikke, samme med billigere klær. Av og til kjøper man en genser på cubus som varer år ut og år inn. Man må se på det enkelte plagget, samme hvilket merke det gjelder, er min erfaring.

Men noen merker skiller seg ut, lego har jeg kun god erfaring med, samme med levi's

Skrevet

Kan si at metoo er dyre klær, men har skikkelig dårlig erfaring med d, fargene og trykkene falmerj, ellers har jeg gant klær som er 6 år gamle, og enda som nye, det selv etter masse bruk og vask.

Du som kjøper gap, bestiller du på nettet? hvor fra da? jeg liker å gap veldig godt nemlig. :-)

Skrevet

Jeg liker blant annet petit b,gant og mexx veldig godt. Synes det holder seg bra.

Polarn o P er også verdt hver en krone (men det er vel ikke merkeklær).

H&M, Cubus og Kapp Ahl handler jeg aldri på. Har forsøkt noen ganger, men synes kvalitet og form er så dårlig. Da er det bedre med Benetton og name it f.eks.

Skrevet

Ull, sko og yttertøy skal det være kvalitet på. Det inkluderer gode luer.

Forøvrig synes jeg det er litt håpløst å kjøpe dyre olabukser osv til småtasser. De rekker jo ikke å slite ut før det er for smått og kvaliteten på hm osv er helt grei ifht det.

Reima f.eks. er veldig bra, men name-it er like greit og ikke så dyrt.

Vi har hatt stormberg-regntøy i år og det har tålt veldig mye og ser nesten ikke brukt ut...

Når det gjelder ull er janus mer enn bra nok f.eks.

Sorelsko er et bra og billig. Det samme er dockboots.

Men til sommeren blir det nok teva-sandaler på snupp om hun har blitt stor nok i beina, for gnagsår er noe dritt og vi har ikke funnet noe som ikke gir det til henne... Men ser jo at geox er dobbelt så dyrt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...