Gå til innhold

Skjema om inntektsopplysninger???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begge har rett på foreldrepenger, skal far også fylle ut skjema om inntektsopplysninger? Fyller man da ut hvert sitt skjema? Noen som vet?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var ihvertfall den beskjeden jeg fikk på NAV. Fikk to skjema. Et til fars arbeidsgiver og et til min arbeidsgiver. Han skal jo få betalt utifra sin inntekt.

Skrevet

...hos meg er det arbeidsgiver som skal fylle ut det skjemaet, men vet ikke om det bare gjelder når det er arbeidsgiver som utbetaler lønn i permisjonstiden.

Skrevet

Begge må fylle ut skjema, for begge får jo permisjonspenger basert på sin egen inntekt. Men jeg fikk beskjed fra NAV at det holder at far sender inn sitt skjema før han starter sin del av permisjonen.

Skrevet

Hmm .. vi skreiv ut papirer fra Nav sine sider på nettet,på de er det et felt for lønnsopplysninger mor,og et felt for lønnsopplysninger far.. altså begge på ett ark,om du forstår=)

men om arbeidsgiver skal forskutere lønn,så må det taes ut et eget skjema som hver av arb.giverene fyller ut...

Skrevet

Ja, det skjemaet som omhandler søknad om foreldrepenger ved fødsel og adopsjon skal dere fylle ut. Mulig far ikke trenger fylle ut inntektsopplysninger hvis han ikke skal ha permisjon før på slutten. Hør med nav om det kan vente.

Men det skal også være et eget skjema som går ut på mer detaljerte inntektsopplysninger som skal fylles ut av arbeidsgiver, ihvertfall hvis det arbeidsgiver som utbetaler lønn i permisjonstiden. Dette kan arbeidsgiver selv finne på nav sine sider og selv sende til NAV.

Skrevet

Takk for svar jenter :) Arbeidskontrakten min går ut den dagen jeg går i permisjon. Så da blir det vel nav som skal betale meg foreldrepenger. Trenger jeg ikke fylle ut skjema om inntektsopplysninger da mon tro?

Skrevet

Det må nok fylles ut ja, men mulig du må fylle det ut selv. Eller du kan høre om arbeidsgiver kan gjøre det, fordi NAV blir å utbetale deg penger utifra hva du har tjent de 6 siste mnd mener jeg. Men ta en telefon til NAV imorgen, så får du sikkert et bedre svar :)

Skrevet

Far trenger ikke å fylle ut eller levere eget skjema før minst en mnd før han skal ta permisjon. Det fikk vi beskjed om da vi spurte, for min sambo fikk nettopp lønnsforhøyning, og da vil vi jo så klart ha med det. De regner hans lønn 6 mnd før hans permisjon starter, ikke når min starter, så om det evt er forandringer i fars lønn i den perioden er det greit å levere hans papirer da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...